Lördag 27 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Inaktivera varningsmeddelanden

Inaktivera varningsmeddelanden

När jag klickar på en hyperlänk i Powerpoint 2010, så kommer det upp en varningsruta som frågar om jag vill öppna filen. Det vill jag ju, eftersom jag angett en hyperlänk dit.
Hur kan jag inaktivera varningsmeddelanden för hyperlänkar i Power Point 2010?
Jag har kollat på Office hjälpsidor, men de tips som står där stämmer inte. Så då törs jag inte greja med registret heller, som de föreslår, när inte det andra stämmer.
Någon som varit med om detta, och fixat bort rutorna i presentationen?
Antal svar på detta inlägg: 35
Sidor: «1 2 3 4 Nästa »

har kört igenom registerändringarna som föreslås , både i en office2007 & 2010 och de gör varken till eller ifrån , varningen kommer upp ändå

men skapar du samma presentation i Openoffice så får du ingen varning

så problemet går säkert att härleda till säkerheten i Microsoft Office
frågan är om någon på IS har kunnat fixa upplåsningen.
Väntar med spänning. Jag hade visningen av detta idag, (med varningsrutor inför publik) men har en till nästa måndag
Tack så länge Göcke
Det finns ett litet program att köra på den här adressen, men på egen risk förstås http://www.officeoneonline.com/download/hyperlink_warning.html
Annons
PerAsk , programet gör det samma som förklaras i KB artikeln,
och de gör ingen skilnad, problemet kvarstår.
Det är några andra registernycklar som skall till för att ändra detta irritations moment.

Det enklaste hade varit att Microsoft hade lagt till en ruta att kryssa av/på i office för detta , man borde ju inte få varningar på egna filer på sin egna hårddisk, efter att ha skapat en powerpointbild med egna intärna länkar.

Men så är livet tydligen när andra sabbar genom att utnyttja möjligheter att förstöra.

PerAsk Hittar du någon nyare KB så är jag villig att testa , men helst inga skript utan rena KB. eller ni andra som är villiga att hjälpa till.
märkligt. Jag har precis fått Office 10 på jobbet och testade att lägga in en hyperlänk och där kom det inte upp någon varning.
http://community.logos.com/forums/t/32701.aspx?PageIndex=2

Har ni provat att göra som han beskriver (punkt 1-6) i andra inlägget på denna sida? Det tycks fungera enligt personen under om man gör det i den ordningen

Har själv inte varken Office 2007 eller 2010 så jag kan inte prova det

/Deda

Jag har ännu inte lyckats få bort det, men tackar för tipsen (som jag kollat)
Det verkar ogörligt
PerAsk , har du länkat till en wmv film på din disk??
och fått det att fungera??
Iggesörping!

Läste på ett ställe att inte går att inaktivera varningar på Power och
Office av senare modeller.

Du har nog rätt" Det verkar ogörligt".
Svaret från Microsoft är det som vi väntar på nu !!

ogörligt kan det inte vara ,
om det har fungerat att stänga av/på det med detta KB och fix
borde det kunna implementeras i säkerhetsdelen i Office också

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem