Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Inaktivera varningsmeddelanden

Inaktivera varningsmeddelanden

När jag klickar på en hyperlänk i Powerpoint 2010, så kommer det upp en varningsruta som frågar om jag vill öppna filen. Det vill jag ju, eftersom jag angett en hyperlänk dit.
Hur kan jag inaktivera varningsmeddelanden för hyperlänkar i Power Point 2010?
Jag har kollat på Office hjälpsidor, men de tips som står där stämmer inte. Så då törs jag inte greja med registret heller, som de föreslår, när inte det andra stämmer.
Någon som varit med om detta, och fixat bort rutorna i presentationen?
Antal svar på detta inlägg: 35
Sidor: «1 2 3 4

Iggesörping , jo problemet jobbar de på , men semesterperioden har fått flera problemlösare att avlösa varandra.

I ett mail till dig frågade jag om din Office är preinstalerad med datorrn eller om du har instalerat den själv från skiva?
Och vilket virusskydd du just kör på den maskinen som problemet finns på.

zenit :
följande senario är verifierat
vissa instalationer av office 2003,2007,2011 lämnar felmedelande
om man länkar till egna filmer eller musikfiler. som man skall godkänna, för att gå vidare.

och vissa gör det inte. och då är det inte specifikt i PPT, som vi började med.
utan problemet ligger i just den installation av office vi upplever problemet i.
om den går på XP/Vista/win7 har vi inte sett någon skilnad med.
Det dyker alltså upp i alla OS. om det gör det.
Fanns problemet från början? direkt efter installationen eller kom det senare kanske efter någon uppdatering till os:et eller office?

Vissa Datorer är uppdaterade vid köptillfället så det kan vara lite svårt veta om det fanns från början då.

Det är just det microsft undersöker just nu.

Jag med flera önskar en stabil lösning på detta problemet, inte 50 olika registerhack det är ohållbart.

Har du själv ett par datorer zenit , kan du ju hänga på och testa

ditt resultat är bra att få med i labbandet.
Annons
Hur det med loggar inget som loggas i samband med det? tänkte att man kunde se när första loggningen blev då finns en chans att se om det uppstod efter nån uppdatering. Och vilka servicepack var installerade då felet uppstod. ( vissa är ju förinstallerade med serviepack till och med, eller så ligger sp med på installationskivan).


Själv har jag inte stött på det felet tidigare, uppstår det samma fel i office xp?
Just nu håller vi oss samlade med office 2003/2007/2010 det räcker och blir över

men har du office_xp kan du testa det

gör så här
skapa en katalog
skapa ett word eller PPT fil i den
lägg en ljudfil mp3 och en wmv fil i katalogen
skapa en namnrad typ (film/musik) i word eller ppt filen för respektive fil och ge dem sen var sin
hyperlänk till respektive fil.

klicka sen på länken, får du varningsmedelandet då har den detta problem.
i vissa andra installationer så går man bara vidare till att öppna mediaspelaren och kör respektive fil. ( det är så vi vill ha det )

Sida:
« 2 3 4


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem