Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Skattepengar

Skattepengar

Nån som har fått sina skattepengar?
Antal svar på detta inlägg: 13
Sidor: 1 2 Nästa »

Dom finns på mitt skattekonto, men inte på bankkontot än. Fredag tror jag.
Leiake
Hörde just på radion att alla förmånskunder på nordea har fått sina pengar och sen är det pluskundernas tur och sen kommer 1 miljon löntagare!
Förmånstagarna har också en gräddfil när dom ringer till Nordeas internetbank då går dom före alla andra i kön!
Tur att man har bytt bank och jag förstår inte dom som har nordea som sin bank
och sen 0 % i ränta. Jag har åtminstone 3% på mitt lönekonto, inte så mycket men det är tanken om kunderna som räknas!!
Hej...Har Handelsbanken...
Precis kollat...JOMEN...Pengarna finns insatta...JIPPI...
MALKEN
Annons
hej. Vi har Länsförsäkringar bank och har inte fått några pengar ännu. Jag kollar varje 30min, tomt på kontot, ingen mat men väntar över 30papp...Tråkig helg om dom inte kommer!
loket,

Jag har Nordea och är också förmånskund, några skattepengar får jag inte dom kommer i dec först, jag har aldrig ringt dom, å några % på nåt konto där har jag inte sett så för mig känns det som det finns förmåner som inte går att utnyttja eller som jag inte har behov av
pedhan

Byt bank!
Man borde ta sig en funderare ??
var finns pengarna från den 2/6 tills de syns på sitt egna konto.
Inga problem för min del, jag fick betala en knapp tusenlapp..
Göcke
Så här fungerar det. Skatteverket tog beslut den 2/6. Sen skickas filer från dom till bankgirocentralen som sen skickar filer till bankerna. Jag har idag fått mina på
kontot men får tillgång till dom först den 11/6. Det beror på att banken inte har fått pengarna från skatteverket än men dom kan ev komma idag!
Det måste finnas ett enklare system!
någon äter upp filerna alltså ;0)

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem