Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Egen företagare

Egen företagare

Jag ska jobba som egen företagare åt ett företag som är svenskt men med verksamheten i Polen. Egentligen har jag jobbat många år åt företaget i Sverige så jag kan produkterna utan och innan och de behöver mycket hjälp med en väldigt massa frågor och kvalitetsproblem. Håller på med produktionsförbättringar och instruktioner bl.a. De vill att jag fakturerar dom för mina timmar eller den summa jag anser jag v...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 11
Sidor: «1 2

Firman är seriös, ägs av Ratos. Men är helt Polskt i verksamheten.
Jag är inte hemma i Sverige alls utan åker till England som är mitt nya hemland, jag åker hem till England varje weekend istället för var 3:e vecka..
Jag har inte anmält utflyttning till annat land för det får vänta lite till, det var enklast så då jag fortfarande var avlönad från Sverige.

Men nu ska jag bli avlönad från det Polska företaget istället så det skulle vara en F-skattsedel för min del, men när man kikar närmare på allt så blir det en del frågetecken pga utlandsjobb mot utländsk bolag och att jag inte fysiskt bor i Sverige. Men det tror jag inte skatteverket bryr sig i utan är jag folkbokförd i Sverige så är jag väl skattskyldig där.

Ska försöka reda ut detta med någon revisor, har skickat e-post till Skatteverket med dessa undringar men när man får svar därifrån vet ju inte.

Och hur det är att starta företag i England vet jag alldeles för lite om men det kanske är en bättre lösning eller dyrare...

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem