Fredag 26 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Brandsläckare

Brandsläckare

En brandsläckare finns väl i varje hem nu för tiden.

Men man måste serva dom varje år! Så oxå jag.

När jag frågade vad priset är,fick jag till svar! 600 kr!

Det var dyrt sa jag! Då kom det klassiska svaret lite näsvist!

Det är en billig livförsäkring!!

Tack för mig,sa jag och gick och köpte en helt ny för 300:-!
Antal svar på detta inlägg: 18
Sidor: «1 2

irritaion i ögon och andningsvägar är nog rätt diagnos om man andas in eller får det i ögonen.

pulvret är ju till för att släcka en brand med
då är nog irriterade ögon det minsta besvär man får ta
sen far det ju kring , blåser det så är nog risken att man får in det i lägenheten om man öppnar balkongdörren.

men jag frågar mig, vem skitstövel tömmer en pulversläckare på en annans balkong. låter som ett dumt pojkstreck.
Ja,eller en "Fyllegrej" Dom har tydligen inte förstått varför man har brandsläkare!!
Givetvis är det bra med en brandsläckare vare sig det är skum eller pulver.
Men det finns vattenslang oxå. Oftast är den i källaren när det brinner på en annan våning. Typiskt.

Jag har varit utsatt flera ggr. för brand. Först blir man helt stel. Man känner sig
utlämnad. Vad gör man. Hittar en brandsläckare som man inte vet hur den
fungerar. Blir ännu mer frusterad.

Jag har varje gång hittat en vattenslang som har hjälpt mig innan det har blivit övertänt. Rena rama turen. Inget annat.

Man skall nog ta till flykten och inte spela "Allan" när det börjar bli varmt om näsan.

Brandvarnare i alla rum är nog det bästa, bara man byter batteri varje år.
Annons
För en så där 35 år sedan hade jag en le ovana!! Jag rökte! men inte nog med det,jag vaknade en gång i timmen och tände en cigg! Drog några bloss och fimpade!

Men en natt vaknade jag av brandlarmet tjöt! Då rök det från täcket så det stod härliga till!!!

Brandlarmet räddade vårat liv,och det fick mig att aldrig tända en cigg,vare sig på dag eller natt!

Det håller än i dag!
Thomas2 , vilken skräck, tur du hade brandvarnare
Ja, man kan fråga sig,hur dum får en människa bli?
Det är bra att både brandsläckare och brandvarnare finns!

Thomas2: Det är inte bara du som är dum..

Jag skulle ju fritera pommes en gång när jag kom hem från kvällsskiftet. Sen satte jag mig i soffan medans fritösen skulle värmas upp. Dagen efter så vaknade jag just sittande i soffan och gick upp, och började undra varför det var så varmt i köket. Det var ju inte så konstigt när fritösen hade stått igång hela natten som ett värmeelement..

Tur att termostaten fungerade på den, men plasten hade gulnat och blivit deformerad på locket.

Efter det så införskaffade jag mig en korttidstimer på Clas Ohlson som jag har både kaffebryggare och fritösen inkopplad till.
Vad gäller saneringsarbetet så är det en dålig anlledning till att välja bort en pulversläckare, så länge man har en hemförsäkring vill säga.. Och det har ju dom flesta hoppas jag.

Försäkringsbolagen betalar med glädje saneringskosnaderna och skadorna för en brand släckt med en pulversläckare än att betala för kostnaderna för en brand som bränt ner en lägenhet eller ett hus totalt.

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem