Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Blir ni skraja när ..

Blir ni skraja när ..

Ni ladda ner från The pirate bay inte för att jag gör det. Jag tror hela tiden att snuten kommer när man ladda ner där ifrån men min pappa säger att man kan ladda ner en viss storlek på filer utan att bli på kommen. Är det sant och så och jag blir skraj vare gång jag vill göra det . Så snälla skriv en lösning
Antal svar på detta inlägg: 32
Sidor: 1 2 3 4 Nästa »

halonet99. Vad jag har förstått så är det i första hand folk som lägger upp copyrightskyddat material som polisen jagar, att få tag på dem som hämtar hem sådant är svårare pga att det är så många som gör det. Men det är olagligt men det finns även saker som inte är olagligt att hämta hem eftersom de inte är skyddat via copyright skydd.

Men tänk så här om du kom på en uppfinning som du tjänade pengar på, hur skulle du känna dig om du visste att du bara sålt 1 men det finns ett 1000 tal i hela världen? Alltså 999 st som du inte fått betalt för men kanske någon annan.
Ok men dem som gör det jag vill veta hur dem känner sig
Dom bara ladda ner ovh hoppas på det bästa ingen ångers här inte.

lit material är väl ok! Tycker jag!
Annons
Risken att du skulle åka fast halonet99 är nog inte så stor om du inte laddar ner väldigt stora mängder. Det är med all säkerhet lättare att åka dit om man laddar upp än ner precis som Bandit skriver.

Visst ska man va laglig och köpa allt men det är tyvärr väldigt lätt att få tag i saker idag.

Ska du nu ladda ner så välj en annan sida än The Pirate Bay. Den är en av dom sämre och har rätt mycket skit i sina filer. Det finns bättre gratisalternativ och betalalternativ som inte kostar så mycket. Vilka får du luska i själv.

Vill du surfa anonymt så läs detta vad Tommy k Johansson skriver:

http://goo.gl/u2FIv

Finns också en sida som visar vad du har laddat ner. Ligger tyvärr nere för tillfället, sen hur myckat man kan lita på sidan får stå för en själv.

http://goo.gl/wakGy
Börja streama istället så slipper du hela problematiken. För tillfället iallafall. Förr eller senare kommer det väl komma lagar mot det också men just nu är det en tacksam frizon.

Gällande copyright så är en bra tumregel att allt är skyddat så länge det inte uttryckligen står någonting annat. ..... Reglerna kring copyright är bland de enklaste som finns men av någon anledning har folk enorma problem med att förstå dem.
halonet99. Du kan ju läsa denna artikel: http://tinyurl.com/cgf3efm
halonet99!

Det finns så mycket på nätet att man inte behöver stjäla något som påverkar
upphovsmannens inkomster. Det är lugnast så. Jag är 72 år och har aldrig
fildelat olagligt än. Bäst att tillägga.

Vill du sova gott så håll dig till sunt förnuft. Det är en bra huvudkudde.

"Straffvärdet för fildelningen har tidigare varit otydligt. Men årets domar har lett till att åklagarna nu börjar se en praxis växa fram när det gäller hur mycket man kan fildela innan straffvärdet överstiger dagsböter.

– Det handlar om 10–20 filmer eller ett tusental musikfiler, ungefär där går gränsen för när jag i normalfallet tycker att det handlar om fängelse, säger Rasmusson"
leiake

Ha,ha Kan du bevisa det? att du inte laddat ner olagliga grejer??
Skall jag vara ärlig så hade jag ett golfspel som nog inte var till fullo betalt. Men
det är många år sedan, om det är en ursäkt.

Jag fick det i present, men visste att det var kopierat. Man pratade inte fildelning
år 1996.
Lägger man upp sin musik på IT så är det ju samma som Varsågoda!!

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem