Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Spel, mobil och teknik

Android-problem e uppdat t ICS

Android-problem e uppdat t ICS

Jag har uppdaterat min Xperia Arc till Android 4 - Ice Cream Sandwich. Nu kräver den omstart precis hela tiden. Meddelande kommer upp om att "sim-kortet togs bort" och att omstart krävs med giltigt sim-kort. Jag har givetvis inte bytt simkort...

Jag håller på att bli galen, slår telefonen av hela tiden så går det ju inte att nå mig.. Please help..
Antal svar på detta inlägg: 23
Sidor: 1 2 3 Nästa »

Stäng av den, ta ut batteri och simkort. Sätt in simkort o batteri och starta den. Testa kan man göra, hoppas att det fungerar
Är inte så hemma på detta men en idé på en lösning kan du få.

Ta bort simkort och batteri och låt dessa var av i ca 20 minuter. Testa sen igen.

Har du uppdaterat själv via t ex Odin eller hur har du uppdaterat.
Hej Linda,
Jag har en likadan mobil och jag råkade ut för nästan samma sak när jag uppdatterade min xperia!
Jag tog ut batteriet och sim kort och efter ca:10minuter startade jag om inga problem längre.
Annars får du ladda ner serviceprogramet till telefonen och köra en reparation
av nerladdat program!
Lycka till...
Ps,Service program laddar du ner till datorn som har olika funktioner just för
Sony Arc Experia.
Annons
Tack alla snälla, jag har visserligen provat att ta ur simkort/batteri, & startat om telefonen, men jag provar väligen, och väntar en stund innan jag sätter i dem igen, så får vi se... Jag återkommer med rapport.
LindaW!

Du håller ju på med en fabriksinställning, fast lite krångligt sätt.

Privacy= Privat.
Factory=Fabrik.

http://tinyurl.com/blrj2gy


Nä, samma problem fortfarande... så länge jag håller på med nåt, typ surfar eller nåt så kan den hålla sig vid liv lite längre stunder, men den lägger av då oxå.. Och byter jag från 3G till wifi, så lägger den av direkt. Så jäkla irriterande. Ångrar bittert att jag brydde mig om att uppdatera, den funkade fint innan... Så fort jag avslutat aktiviteter och lagt ifrån mig telefonen/släckt skärmen, så är det kört igen. Usch, jag blir så less på sånt här...
Fler förslag mottages tacksamt.
Har du prövat det som leiakes länk visar?
Jaha, nu har jag gjort en mastodontisk fabriksåterställning... Och det resulterade i ... ...ingenting. Samma problem, den la av mitt under återställningen till och med... Bajs (ursäkta). Så... Fler idéer? Och ja, jag följde instruktionerna i videon du tipsade om Leiake. Tack alla, men hittills har inget funkat. Skittelefon.
LindaW , fungerar inte fabriksåterställningen, är det troligen ett hårdvarufel i din telefon.
LindaW!

Fungerar inte fabriksåterställningen då är det kört. Du får nog köpa en ny
mobil. Tyvärr!

Troligen något som är trasigt.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem