Söndag 28 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Spel, mobil och teknik

Android-problem e uppdat t ICS

Android-problem e uppdat t ICS

Jag har uppdaterat min Xperia Arc till Android 4 - Ice Cream Sandwich. Nu kräver den omstart precis hela tiden. Meddelande kommer upp om att "sim-kortet togs bort" och att omstart krävs med giltigt sim-kort. Jag har givetvis inte bytt simkort...

Jag håller på att bli galen, slår telefonen av hela tiden så går det ju inte att nå mig.. Please help..
Antal svar på detta inlägg: 23
Sidor: «1 2 3 Nästa »

Kanske de... Men den har funkat utan problem i nästan ett år, tills igår när jag uppdaterade till ICS...
Nämen säg för guds skull inte att jag måste köpa en ny telefon. Finns inte en chans. Då åker sim-kortet in i gamla C702:an igen, lagad med silvertejp. Finns inga pengar till nån ny leksak. Suck...
När du gjorde uppdateringen gjorde du det via datorn eller. Jag har bl a en Xperia Arc som jag har uppdaterat via datorn till Android 4. Fungerade utmärkt. Telefonen blev rappare.
Annons
Android 4 Finns väl i mobilen vid köp? Eller har jag fel?
Hej igen Linda,
Hur gjorde du när du uppdaterade din mobil?
via datorn eller fick du meddelande till mobilen att det fanns uppdatering att
hämta osv?

1, Annars så går du till www.Sonymobile.com och hämtar hem serviceprogramet
som heter Sony PC Companiom 2.1

2, Koppla din mobil med mini usb-kabeln till datorn som du fick med när du köpte
din mobil.

3, I detta program så har du olika servicefunktioner som bland annat
kan reparera felinstallerade program/uppdateringar etc.

4, du kanske måste spara det du vill spara först till ditt minneskort eftersom det
annars kan försvinna vid en fullständig återställning om du har otur!
Android 4 är egentligen ett uppdateringsprogram till den nyaste mobilen Sony Xperia!
Men vi som har Sony Ericsson Xperia Arc S blir erbjudna att ladda ner samma program PÅ
EGEN RISK!
Eftersom Sony varnar att vissa funktioner som man hadde innan i Android 2.1/2.3 kan sluta att fungera eller helt enkelt försvinna!
Mobilen kan bli seg osv..
Ja det är riktigt! Finns bara för uppdatering!
Jag uppdaterade via PC Companion. Klart jag fattar att telefonen kan bli lite seg,men den ska väl för f*n inte starta om sig var femte minut? Så fort jag lägger ifrån mig den så lägger den av.
Du skriver att den lägger av när du lägger den ifrån dig, tror du att det kan vara något glapp med batteriet. Att batteriet tappar kontakt?
LindaW har uppdaterat till Android4
men backade hon? så nu kör hon ???
eller blev det en fabrikare och det fortfarande felar

vilket är det

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem