Lördag 21 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Breivik

Breivik

Breivik:s advokat påstår att vi måste förbereda oss på att Breivik förr eller
senare kommer ut från anstalt.

Jag tror den advokaten har fel. Man kan inte mörda så många människor och sedan
släppas lös.

http://tinyurl.com/d27zgxp

Vi har en professor i sverige som säger att Breivik aldrig kommer ut i det fria.
Livstid är 21 år, sedan blir det förvaring. Professorn heter Sten Levander.

Varför heter det livstid, när det inte är livstid.
Antal svar på detta inlägg: 7
Enda "chansen" att Breivik inte kommer släppas ut efter avtjänat straff på 21 år är att han anses psykiskt sjuk och man kan på så sätt låsa in honom igen på obestämd tid. Inte helt otroligt scenario
Han kommer ut som alla andra som avtjänat sitt straff... inget konstigt med det.
Det konstiga är väl i så fall att man får 21 år i fängelse för att mörda 69 st.
Hej på er, jag skrev det tidigare i en blänkare nånstans, min åsikt i fallet är ju bara så att varför överhuvudtaget offra tid och en massa miljoner på en så kallad rättegång mot en sådan sjukling.?? Inlåst och igenmurad dörr för all framtid är min åsikt. Tar man livet av nära hundra personer då kan man mycket väl tänka sig att det händer igen om personen ifråga släpps ut i det fria. Som sagt, onödiga kostnader helt. Hälsn, L.
Annons
Jo det är lätt till hands att tycka så. Men de länder som praktiserar de värsta straffen som riktiga livstidsstraff och t.o.m dödsstraff får inte ner brottsligheten för det. Tvärtom faktiskt så skapas det ett än mer oroligt samhälle. Gäller att hitta galningar som Breivik innan sånt här hemskt inträffar. Och hur i allsina dr kunde han ha tillgång till alla dessa vapen?!
Breivik har planlagt sitt terrordåd på ett föredömligt sätt. Han är inte dum i huvudet,
den saken är klar. Fixa sprängämne t.ex.. Hade jag beställt 6 pallar, så hade polisen
kommit före pallarna.

Han hyrde in sig i en ödegård och låtsades börja odla morötter. Smart!

Vapen och allt detta har han planerat i åratal. Spränga stadhuset i Oslo, och sedan
sätta sig i en annan bil och köra till en ö som ingen hade en aning om fanns.Ta färjan med allt och bli hjälpt till på köpet.

Varför tog han inte livet av sig, det sitter jag och undrar än idag.
Han kanske väntar tills dom producerar en film om händelsen.
Hej speedball.sant det du skriver också om brottsligheten i olika länder, men det ursäktar i mitt tycke inte en sådan galnings frihet efter ett sådant bestialiskt beteende. Klart att brottsligheten finns kvar och kanske bara förvärras med, tyvärr så är verkligheten sådan. Och vi ska då inte tala vilka kostnader en sådan här sak för med sig. Det rör sig om miljoners miljoner. Ett ekonomiskt liknande fall utspelar sig nu i staden som ligger tre mil söder om Sthlm. Samma otroliga summor. Nåväl, ha de bra alla. L.
Självklart inte i mitt tycke heller lagera! Men vi bygger ett samhälle på att man ska få en chans att rehabilitera sig och få en andra chans och med det ta kostnaderna för det. I det stora hela handlar det om så otroligt mycket mer än pengar måste man komma ihåg

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem