Söndag 28 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Problem med FireFox

Problem med FireFox

Hej

Jag tycker att det är jättejobbigt att flera program tar över sökmotorerna. Jag ville använda FireFox men har ofta funnit att andra, knäppa varianter tagit över sökfunktionen. Just nu är det SweetPack toolbar som tagit över. Funmoods ligger tydligen också kvar i FireFox, fast jag jagat det ganska länge.

Nu tänkte jag att avinstallera FF, för att kanske senare installera det igen. Det gick inte att avinstalle...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 45
Sidor: «1 2 3 4 5 Nästa »

Nu har jag 16.0.02 Men inte starta den snabbare för det!!

Helve..... nu fick jag den på Engelska!!
Ang. oönskade sökmontorer, vertygslister, tools och annat mög som vill lägga sig på skrivbordet, utan att dataanvändaren är medveten om hur det har hamnat där.

Jag fick nyss en uppdatering av Java, samtidigt skulle det följa med en installation av sökprogrammet Ask med sin vertygslist. Obs. "erbjudandet" var försåtligt! Programmet låg klart att följa med Java uppdatering om man inte först klickade ur "erbjudandet".

Må vara att det kanske är en liten avbetalning för att man "gratis" får använda Java.
Nu har jag ändrat till Svenska! Men likväl står det på Eng:
Annons
Thomas2.

Hittade detta på nätet men kan inte lova några underverk men det kan vara värt att testa.

1: Kolla din profil i FF, man ska tydligen kunna uppdatera den.

2: Om du har en genväg i aktivitetsfältet till FF eller på skrivbordet så högerklicka och ändra genvägen till "C:\Program Files\Mozilla Firefox\firefox.exe" /prefetch:1

Lycka till och hoppas det funkar.
Du kan också testa att tömma tempfilerna och se om den startar snabbare.
nu har jag uppgraderat den 16.0.02 på SV. men ingen skillnad lika trög vid start!

Få se om jag ta hem 17.0 beta 3!
Thomas2 , varför tror du det blir bättre då
när inte uppgraderingen blev bättre.

låter som det är panik, med några sekunders start.
kan ju vara någon pluggin som hänger
Testade du mina tips? Vill mest veta om det funkar om jag nån gång i framtiden själv installerar FF.
jonahHex Provade ditt förslag med genvägen,men fick till svar att genvägen var ogiltig!

Tempf. är tömda!

Göcke! Ingen panik!! Men varför denna långsamma öppning jämfört med andra läsare??

Så var det ju inte i tidigare firefox!
Tack då vet jag. Jag kan förstå din frustration över att FF startar långsamt men varför inte bara avinstallera och gå över till nån webbläsare som fungerar som du vill?

Hålla på å labba och det inte hjälper tär på humöret. Nä du, gode Thomas2. Byt och må bättre.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem