Lördag 27 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Expert konkurs

Expert konkurs

Ser att kedjan Expert har gått i konkurs. Undrar om det påverkar kedjan

här i Finland?
Antal svar på detta inlägg: 48
Sidor: «1 2 3 4 5

haha du vet inte hur rätt du har Thomas2
Tråkigt för folk som jobbar på Expert. Men Expert har ju alltid varit "experter" på dyra priser :P
Jo nog är det tråkigt att de förlorar jobbet, en del av dem förlorade ju även jobbet från OnOff och han knappt börja på Expert.

Experter vet jag inte om de var, de hade i alla fall inte de penningmuskler som typ Elgiganten och den tyska ångvälten
Annons
SIBA verkar ju stå på tur nu. Visserligen så har dom inte gått i konkurs "än". Men när dom slåss med förluster och börjar avvecka butiker så är det väl bara en tidsfråga?
Nej, jag tror inte SIBA går i konkurs, ägarna till SIBA, äger också Resurs, en bank och finansbolag. SIBA förlorar pengar på varje såld TV men Resurs tjänar pengar på varje såld TV som säljs på avbetalning.

Däremot så kommer SIBA att minska antalet butiker framförallt i de områden där Elgiganten och MediaMarkt oxo finns.

SIBA äger oxo Netonnet, de tjänar säkert inga pengar de heller men de borde ha låga omkostnader pga lagerförsäljning.
OnOFF var med där också i Resurs svären.
så nog kommer Siba att skära ned rejält.
Att skära ner på antalet butiker och sälja i mindre volymer innebär ju att man inte kan hålla samma priser som större elekronikkedjor, vilket gör att folk heller väljer att hålla sig till dom större billigare kedjorna.

Jag tror att SIBA blir nästa offer. Sen om det rör sig om månader eller år vet jag inte, men jag tror inte att dom kommer att klara sig i längden.

Jag var inne på SIBA-butiken i Tornby, Linköping för bara några månader sen. Det såg lite glest och urplockat ut bland demoexemplaren framförallt när det gällde laptop och så.
När dom börjar sälja av demoexemplaren kan man ju undra om butiken har råd att köpa in nytt?
Inte förvånanade, kan inte komma ihåg senast jag köpte något från expert.

Sida:
« 3 4 5


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem