Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Expert konkurs

Expert konkurs

Ser att kedjan Expert har gått i konkurs. Undrar om det påverkar kedjan

här i Finland?
Antal svar på detta inlägg: 48
Sidor: 1 2 3 4 5 Nästa »

Det säger dom inget om före dom lämnar in konkursansökan, men VDn säger att dom tjänar pengar i Norge, Finland, och Danmark, så dom påverkas inte.
Men har du tillgodo kvitto eller annat, hämta pengarna!
Går det inte i Sverige så går det nog inte så bra i övriga Norden.

Mariestad har ingen rea. Då kunde jag köpt mina egna TVhörlurar som jag slängde
på en anställd. Jag vill inte påstå att jag är hämndgirig, men något ditåt.

Nu får jag åka till Skövde om jag vill ha något av deras dåliga grejer. Så roligt
skall vi inte ha. Tror att deras lager är minst 5 år gammalt överlag.

Då heter det inte REA, då heter det antikvitetsauktion.
Kolla grejerna ni köper om ni åker dit.
Egentligen borde vi vara ledsna , när våra gamla kedjor försvinner ,
för det visar på att de giganter som kommer istället har vunnit,
och priserna har/kommer att höjas,
Det är bara penningmuskler som talar, i det vi kallar konkurrens.
och det är vi konsumenter som får betala.
Vi har ju vurmat för mångfald i några år nu.
Det kommer att vara slut på det i framtiden.
Annons
Hörde på plånboken i radion precis.
När konkursen är klar är chansen liten att man får några pengar tillbaka
på tillgodokvitton.
Garantierna gäller inte heller i butik, utan endast fabrikens garantier.
Hej boys, det gamla försvinner och det nya kommer. För privata folk läste jag just att alla gamla garantier och presentkort är ogiltiga numera. Tur att man inte hade något sådant då. Expert får kanske ta kontakt med en viss herr Z i Paris. Han äger visst hela Paris nu om man ska tro rubrikerna. "Z-s Paris hälsar övriga Europa, Vi är tillbaka". Jojo, så kan det vara. Synd att han har så dålig lön också, "bara" 77 miljoner per år. Kan man överleva på den lilla summan? Hälsn, L.
63 butiker innefattas inte av konkursen, och då kan man ju undra , varför får inte de ta över lagren som nu skall reas ut.

är grejorna för gamla??
men billigt ska det bli !!!
Så sant Göcke,,de kunde ju ta över lagren som sagt, men troligen är det pengar som spelar roll där med, plus utrymme kanske också. Tjing. L.
Göcke,

Om inte de nya kedjorna hade kommit och konkurrerat med de gamla så hade säkert priserna varit högre i de gamla och Expert hade nog överlevt men vi hade inte haft de låga priserna vi har idag.

Tycker inte alls ditt resonemang håller utan liknar mer, det var bättre förr och all förändring är av ondo.

Att de stora kommer att höja priserna när de är tillräckligt ensamma är nödvändigt för vi har just nu Europas lägsta priser, å andra sidan så kommer det snart nya produkter från Kina, speciellt på vitvarusidan som kommer att dämpa höjningarna.

Jag har precis köpt en ny tvättmaskin på Elgiganten för typ 1900 kr inkl frakt till mig ut i skogen. En Matsui. Enkel sak men som fått bra omdömen.
pedhan hör att du inte vet hur denna branch jobbar

när expert är borta och SIBA så är det bara Elgiganten & Mediamark kvar, de har fajtats länge på europamarknaden, så de vet hur man gör.
Priserna kommer att gå upp då det är jag av erfarenhet säker på
Det är väl inget som säger att de 63 kvarvarande butikerna inte kan köpa upp lagren. Det är ju bara att de går på rean och köper.

Är det konkurs så är det och konkursförvaltarens uppgift är ju att skydda de som har krav i konkursen och då kan man ju inte enbart sälja till enstaka utan måste ha konkurrens vid försäljaren.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem