Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Reinfeldt möter Persson ikväll

Reinfeldt möter Persson ikväll

Hur tror ni det kommer att gå! Persson är väldigt snabb att komma med repliker, han tänker snabbt! Men jag tror också att Persson har den nackdelen att vinna sympati hos folket efter denna partiledardiskussion att han varit vid makten så länge att folk har tappat förtoende för han. Reinfeldt däremot har ju vinden med sig, det blåser högervindar just nu, och Reinfeldt är poppis. Skapar denna tråd lite också därför att det kan vara kul att diskutera vad ni tyckte om debatten ni som ser den.

Även om Persson är snabb i repliker och så, ändå tror jag att Reinfeldt kommer bli den som kommer vinna mest sympatier.
Antal svar på detta inlägg: 12
Sidor: «1 2

Det är väl möjilgt som ni säger att en del personer går omkring och lever av staten utan att vilja eller ens försöka skaffa ett jobb, men jag tänker så här: Om det nu finns sådana människor, är det då inte värt lite av vår inkomst att slippe se dräggen tiggandes på stan?

Inget ont menat mot dem som idag har det svårt och är tvugna att leva på gatan. Min poäng var att om några människor inte klarar att ta hand om sina egna liv är det då inte värt att vi hjälper dem till ett i alla fall drägligt liv? Kanske uttryckte jag mig lite krasst. De behöver ju inte hålla på med kriminalitet eller liknande för att överleva i alla fall.
Sossarna har varit vid makten alldedes för länge. Även om inte den borgliga regeringen blir så mycket bättre. Jag skulle vilja se en förändring.

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem