Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Övrigt

Fundering

Fundering

Hur mycket är kortaste vägen mellan en punkt? denna fråga håller mig vaken om dagarna/nätterna...tacksam för svar
Antal svar på detta inlägg: 13
Sidor: 1 2 Nästa »

hur hamnar man mellan en punkt?
maridon!

Det finns insomningstabletter. Hjälper inte dom så får du hitta på något annat.

http://tinyurl.com/8ce2z9m
Den grekiske matematikern Euklides def en punkt som nåt som inte går att dela. Så allt som inte går att dela ska du hitta den kortaste vägen mellan.

Hm......... ett svårt problem, förstår du inte kan sova.
Annons
Hej, någon sa en gång att den kortaste vägen mellan två punkter är " en rät linjal" . Men mellan en punkt förtäljer inte historien. Lycka till maridon. L.
Det är ju bra att ha något att fundera över, men man behöver ju inte....
Ja har man inte större bekymmer än så kan man gott ligga vaken
Lite kul att det finns karaktärer här som vill diskutera filosofiska tankesnurror på det här forumet istället för alla bra och fina lösningar på (men ack så tråkiga) dataproblem.



leike, du har nog missförstått maridons problem, det är inte att han inte kan sova utan problemet är " Hur mycket är kortaste vägen mellan en punkt?"

Göcke, du ställer dig eg. samma fråga som maridon. Intressant att du också tänker i dom här banorna.

Maridon vill alltså ha ett värde på kortaste avståndet mellan en punkt.

Det kortaste avståndet finns inte mätt i längdmått, alltså 0, sorten på det kortaste avståndet bör därför vara Styck.

Sov gott!
alltså är min fråga berättigad . hur hamnar man mellan något som inte finns.
Maridon:

Vill du ha ett svar så är kortaste sträckan mellan 2 punkter är noll fast det kräver att du viker universum!

Ex. Ta ett A4 papper och vik det jämnt och kör igenom en penna och sen viker du ut pappret igen!

Ehh...vänta nu ett tag....sa du verkligen 1 punkt!?

Eureka!! jag tror jag har svaret åtminstone ett förslag,nämligen "ETT"!
(ett mindre punkt)

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem