Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Likhet införlagen?

Likhet införlagen?

Nu är det åter bevisat att det inte finns någon likhet inför lagen.
Domaren (DN idag) får sitta kvar på sin tjänst och döma andra trots att han bevisligen begått lagbrott. Är lagen avsedd att tillämpas endast för vissa kategorier människor? De utvalda stora grabbarna håller varandra om ryggen och susar som vanligt förbi i gräddfilen dessutom räddad av en stor pengapåse! Svensk lag är som grundtanke till för alla och skall brukas i den andan. Riv upp beslutet och handlägg ärendet som färväntas av svenska folket.
Fy skäms!
Protestera via:
registrator@justitiekanslern.se
Antal svar på detta inlägg: 15
Sidor: 1 2 Nästa »

Står det i lagen att man måste bli av med sitt arbete om man betalar för att ha sex? Visste inte det...

Jag tycker du har tokfel Morran. Likhet inför lagen gäller även domare.
Det är sverige!

Sverige är Fantasisk????????
Likhet inför lagen har aldrig förekommit, men man måste komma ihåg att det är gällande lagstiftning som måste följas även om man kan tycka att den är felaktig.
Annons
Som Liquidchild säger står det ingenstans att man ska bli av med jobbet om man betalar för sex.
Därför har inget fel begåts.
Sedan om det är lämpligt att han sitter kvar på sin post har igentligen inget med det här att göra för förslaget är att han inte ska få döma i brott mot sexköps lagen.
Det som förvånar mig är att han vågar visa sig i en rättslokal.
Jag tror inte han klarar det.Så synden straffar sig själv.
Jag tycker att han redan har fått sitt straff genom att pekas ut i media. Det är nog inte det roligaste att bli det på en sådan punkt. Alla kan begå fel. Men så fort det är någon känd, då ska det alltid bli ett himla liv. Att bli uppsagd ifrån sitt arbete tycker jag många gånger är helt fel. Så länge man sköter sitt jobb på ett korrekt sätt så bör man åtminstone få en chans att bättra sig. Jag är trött på allt gnäll. Det ända man hör dag ut och dag in i tidningar och media är "Avgå här och avgå där" Jag tycker att dom som ej har något bättre än dra upp sådant gnabbel borde avgå istället! :)
Själv tycker jag Bo Svenssons uttalande om hurvida det är passande att han fortsätter sin tjänst: "Tvärtom kan man säga att han har djupa kunskaper i ämnet" är klockrent!
Bah, hela sexköpslagen är ju knäpp ändå.
Att kriminalisera ett ensidigt handlade, it takes two to tango!

Den lagen vi har i Sverige är ju till för att skydda dom som tvingas till prostution.
Kul om man tvingas att sälja sin kropp och sedan åker i fängelse för det, för så är det inte många andra länder.
Men dom som "tvingas" köpa sex gör ju i många fall det enbart för att finansiera sina drogproblem. Det bör vara lika för båda könen, enligt mig.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem