Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Likhet införlagen?

Likhet införlagen?

Nu är det åter bevisat att det inte finns någon likhet inför lagen.
Domaren (DN idag) får sitta kvar på sin tjänst och döma andra trots att han bevisligen begått lagbrott. Är lagen avsedd att tillämpas endast för vissa kategorier människor? De utvalda stora grabbarna håller varandra om ryggen och susar som vanligt förbi i gräddfilen dessutom räddad av en stor pengapåse! Svensk lag är som grundtanke till för alla och skall brukas i den andan. Riv upp beslutet och handlägg ärendet som färväntas av svenska folket.
Fy skäms!
Protestera via:
registrator@justitiekanslern.se
Antal svar på detta inlägg: 15
Sidor: «1 2

Det förstår vi väl allihop att lagen är riktad mot män som köper sex av stackars kvinnor. Om kvinnor gör något olagligt gör de det för att de tvingats in i det av män?

Om en hallick säljer prostituerade är det väl inte SYND om de kvinnorna? De är väl inte barn? Låter som om många (främst kvinnor) tycker att män ska bli myndiga vid 18 och kvinnor vid 40 eller nåt.

Jag vågar påstå att om jag VALDE att leva som prostituerad så skulle jag aldrig skylla ifrån mig på att någon annan tvingat mig in i det. Jag håller som bäst på att lära min sexåriga son att inte skylla ifrån sig på andra.
Fajjer,

Blev det inte lite fel där, "dom som tvingas köpa sex"??? Eller är det jag som inte förstår sarkasmen??
loan: Med ordet "tvingas" så var jag sarkastisk. Vad jag menar är att många tjejer skall framstå som offer för sexhandeln, fast att det egentligen enbart handlar om att finansiera sina missbruk. Jag kanske låter hemsk, men sådant tycker jag ej är acceptabelt. Man kan ej legalisera saker för att man tycker att det är "synd om ett visst kön". Lagen skall vara lika för alla. Man kan ej säga: "Hon är det synd om, låt henne hora för att tjäna pengar". Det är mer elakt än att hjälpa henne med hennes problem.
Annons
Domarn hade väl köpt sex av en 20årig kille!

Killen hade sedan fått tidningar att läsa sin version.
och något missbruk fanns ej med i den artikeln.
Han skriver själv att han har valt detta yrke för det gav mer pengar, en att jobba med något annat.

Domaren fick sin dom , men dömdes sedan till ett hårdare straff av almänheten , och blev seda uthängd i media mm.

Alltså har Domaren i mitt tycke fått ett hårdare straff en en vanlig svenson som media inte skriver om.

Det har inget att göra med missbruk av droger och annat som ni vill ta upp här.

Däremot så kan man ju undra över hur det står till i pallet på
den domare som köper sex, när man är en så aktad person så
faller man ju längre och hårdare, om man uppdagas med att göra något som allmänheten inte tycker om.

Så ställ er frågan varför en så högt utbildad man riskerar allt för
ett par minuters köpt sex?



Likhet inför lagen - tveksamt om det finns men man ska komma ihåg att den tillämpas av människor, inte av robotar. Att domaren inte blev av med jobbet beror ju på att han snabbt som ögat godtog att böta utan rättegång vad det nu heter. Och dessutom bara för ett "nummer". Här kan man väl säga att hans professionalism kommer fram. Han vet hur man smartast ska ta sig genom rättsapparaten. JK tyckte att då domarn bara blev dömd för 1 förseelse så gick det inte att avskeda honom och det är väl riktigt.
Tilläggas bör kanske att han hängts ut via media ordentligt så det är nog inte så lätt att vara i hans kläder.
Likhet inför lagen - rent allmänt så kräver man mer av en domare, att han ska "ha rent mjöl i påsen" dvs följa lagen. Likadant har det blivit för våra politiker - jag tror att många inte vågar ta på sig sådana uppdrag då de är rädda för att media ska snoka 10-20 år tillbaka och skriva om porrklubbsbesök, fylleri etc - sånt som borde vara glömt, men nu kom jag ifrån tråden. Ha en bra dag!

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem