Lördag 27 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Övrigt

Körkortsfrågor.

Körkortsfrågor.

Jag ska ta körkort och vill klara teoriprovet,
vet någon var kan jag hitta de senaste körkorsfrågor som kan ge mig ett bra resultat.
Jag menar körkortfrågor som du har studerat och sedan har du fått ett bra resultat efter teoriprovet.
Jag vill också veta var kan jag hitta eller ladda ner något gratis.
Alla tips är välkomna!
Antal svar på detta inlägg: 16
Sidor: «1 2

Hej Anders!

Hoppas allt är bra med dig!

Jag måste säga att jag håller med Rob. (och jag svär, jag jobbar inte för Bonniers, gillar bara bprogrammet ) Bonniers körkortsprogram innehåller alla frågor man behöver kunna för att klara ett teoriprov och det är ett roligt program att gå genom. Jag laddade hem ett hackat Bonniers körkortsprogram gratis och jag tog både teorin, halkan och körprovet på mindre än en månad. Att jag tog halkan så galant var åxå bonniers förtjänst, eftersom jag på ett kul sätt lärt mig om bakhjuls- framhjuls och fyrhjulsdrft genom den och desssutom hur bilen funkar med eller utan ABS-bromsar. VIKTGT att veta! kommer ofta på provet.

Glöm teoriboken, den har ändå inte senaste "uppdateringarna" av trafiklagar och dessutom är den tråkig. Och glöm körskolan med alla sega lärare och dyra avgifter och tråkiga uppgiftspärmar. Med Bonniers dataprogram kan du köra igenom allt helt själv och man blir faktiskt fast, som typ i ett dataspel, för man vill slå sina egna rekord och samla så många poäng man kan för att klå sina egna rekord. De har verkligen gjort det bra. Så vill du "fuska dig" till dig körkort så finns det inget roligare sätt än detta. Jag tog mitt teoriprov på första försöket utan att jag ens deltagit i en enda undervisning på körskola och jag gjorde det med STOR marginal, enbart genom att jag hade spelat dataspel genom bonniers program. Sorry att jag låter helt såld, men det kommer du åxå bli.

Man vet verkligen aldrig vilka frågor som kommer på provet, det finns inget standrad prov. Det är olika varje gång. Min syrra och jag gjorde provet olika dagar samma vecka och det var olika frågor på våra prov, såklart.

Så du måste lära dig allt. Vikt på släp, sikt i kurvor, hur lång stoppsträckan blir i olika hastigheter, vad som är bromssträcka och stoppsträcka, sikt i mörker och vilka billysen som du måste använda i olika situationer. Och de mest idiotiska skyltar som "hur långt är det till nästa järnvägsspår". (rektangular gul skylt med en två eller tre röda diagonala streck på).

Om du vill kan jag bränna en skiva med bonniers körkortsprogram åt dig (gratis förståss) och skicka hem till dig, för jag hittar inte sidan jag laddade ner den ifrån. Eller vänta nu...när jag tänker efter var det en vän som brännde den åt mig och jag har ingen aning om ifrån vart han fick den eller hittade den..

Så skriv ett mail till saga.klint@g.mail.com om du vill ha en bränd skiva. Men lova att plugga/ spela ordentligt . det vet jag iofs att du kommer göra, för det är ett skitkul program och om man är motiverad att ta sitt körkort sitter man fänglsad framför datorn från morgon till kväll.
Och ett annat bra tips är att du går in på vägverkets hemsida och gör ett "testteoriprov" på deras sida, får då ser du väldigt väl hur ett teoriprov kommer att se ut. Mycket nyttigt. Hjälpe mig mycket. Och när man gjort bonnierskivan ROCKAR man det där testteoriprovet! Lycka till!

Take care!

// Saga
Jag kan fixa en crack på frågorna !
Hör av dig för vidare ersättning.

Körkortsfrågorna på CD är INTE fusk!

Svar till alla som ifrågasätter......

Att studera med hjälp av Bonniers "körkortsfrågor" är inte fusk, utan helt enkelt ett annat sätt att lära sig än att läsa i en bok.

Körkortsboken är skriven av människor, som på ett ibland mycket krångligt sätt försöker att förklara dom mest enkla saker.

Att svara på frågor från ett formulär är ett enklare sätt att göra samma sak...

Kan du svara på frågan, ja, då kan man ju svaret, kan man svaret, då klarar man provet och är tillförlitlig...

As simple as that..........

// M
Annons
Ett stort tack till Saga Klint och Minion IT!
Ni vet hur kan man uppmuntra någon.
Det är mycket viktigt för mig era åsikter och tips.
Vad bra! Man blir bättre motiverad att plugga.
Vilket bra forum har vi på internetstart!
Fast jag menade mest oseriösa körkotsprogram, som på ett liknande eller exakt avliknat system som det av vägverket använder sig av. Det finns många sådana program ute på nätet. Att genom den vägen lära sig frågorna, så blir man ju ej fullärd och blir en fara ute i trafiken.
Vägverket hade en körkort cd som jag hade för bilfrågorna. Jag hade själv lånat den men jag vet att den var billig och bra. Läste teoriboken en gång, svarade på frågor (flera hundra), de jag hade fel på hade angivna sidor i teoriboken, så det var bara att läsa på där! Läste om teori boken. Klarade körkortet. Två gånger. En för B och sen A (Mc) med något års mellanrum. Rekommenderas!

Värt att kolla upp/Lycka till

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem