Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Hobby och motor

Pär Mårts måste gå

Pär Mårts måste gå

Pär Mårts måste gå genast. Efter förlusten mot Finland i Karjala Cup slutade Sverige sist på noll poäng, medan Tjeckien vann med maximala nio poäng. Inget annat land släppte in så många mål som Sverige. Jag sa detta redan efter den katastrofala insatsen under VM förra året, då svenskarna inte ens överlevde kvartsfinalen. Tyvärr har Pär Mårts förstör kulturen i svenskt hockeyspel. Han satsar ingenting på försvaret. Det handlar bara om att anfalla. Riktig svensk hockey bygger på ett starkt försvarsspel. Det kanske upplevs som lite tråkigt av vissa. Men då vinner man matcher, och det är väl det som är vitsen med alltihop, antar jag. Jag hoppas att Mårts snart är ett minne blott!
Antal svar på detta inlägg: 34
Sidor: 1 2 3 4 Nästa »

Det är en stor bedrift att göra som Per han har ju säkrat sista platsen ingen som kan komma sämre .
allaboard70

Det spelar nog ingen roll vilken som är tränare till Tre Kronor de tycks förlora i alla fall, kan det vara spelarna som inte är nog "sugna" på uppgiften?
jag håller med fullständigt, det verkar inte vara någon glöd i spelarna, sen finns det inga hungriga målskyttar längre som vi hade förut. man skäms lite just nu för att vara svensk. man måste kunna kräva mycket mera av spelarna........
Annons
Svens hockey har blivit sämre och sämre,helt klart!! Man slåss om SM titeln Vm och OS tycks komma i andra hand!
Hej turbokaj du kan vara finländare, så behöver du inte skämmas längre.
he he he.....
Hej turbokaj du kan vara finländare, så behöver du inte skämmas längre.
he he he.....
Ja, man kan verkligen kräva mer av dessa "suveräna" spelare. Pär Mårts har tydligen inte förmågan att inspirera laget, och enligt min mening är inte hans spelsystem effektivt. Sverige verkar ha mycket svårt mot lag som Tjeckien och Finland. Dessa lag har ett mycket starkt försvarsspel, vilket Sverige helt saknar. Efter fiaskot i VM förra året kräver jag guld av Sverige, som så sent som under 1990-talet ansågs vara världens bästa hockeylag (vilka otroliga VM-finaler sverige var med om och ofta vann då)!
Det var inga dåliga krav du kommer med.............

Jag kräver att du skriver ett reportage som vinner Pulitzer priset 2013 eftersom du hävdar att du är journalist....................
Emans, vilka reportage jag skriver har inte mycket med Per Mårts att göra! Håll med om att man kan kräva mer av Sverige som hockeynation, och där har Mårts ett mycket stort ansvar. Efter senaste VM-turnéringen borde det stå klart att han bör avgå. Det är inget orimligt krav, faktiskt!
MEN SNÄLLA! Nu börjar jag fundera lite på den svenska mentaliteten, har aldrig sett dess like faktiskt ALLVARLIGT. Varför ska en coach avgå för att spelarna inte sköter sig? Det är väl inga småbarn som spelar eller är det? Byt istället ut folk på plan mot nya yngre förmågor, men det är som vanligt det är bara "vissa" som duger.

Förr sas det alltid att "Sverige vinner om Foppa bara är med" eller "Hur ska det gå nu när Foppa är skadad", det gäller det samma i fotboll detta tjat om Zlatan dom är väl fler på plan?

Har Aldrig under hela mitt vuxna liv hört att ett företag sparkar chefen bara för att de på golvet inte sköter sitt jobb..

Åter igen så är det inga små barn som spelar så de borde väl märka vart hän det barkar eller måste en "vuxen" tala om det?


Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem