Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

OCR-nummer

OCR-nummer

Jag har sett långa OCR-nummer, men detta slår rekord.

Jag är nybliven medlem i PRO och nu skulle jag betala in min avgift.
Behövs det verkligen så många siffror.

5822036884411732891.

Det var knappt betalningsavin räckte till.
Man får mycket rabatter både här och där genom PRO, men det fodras ju en planering.
Apoteket ger 20 % vid två tillfallen. Det är ju bra. Men när jag står hos Apoteket nästa gång , så har jag givetvis glömt rabattkupongen.

Dessutom får man 5:- rabatt på ett paket russin 300 gr. Stön!
Ica kör med 5% rabatt, men den lappen glömmer jag medvetet.

Jag glömmer nämligen allt som jag inte kan hänga runt halsen.
Antal svar på detta inlägg: 14
Sidor: 1 2 Nästa »

den där raden blir längre ju äldre du blir leiake ,
Det räcker väl att använda fakturanumret?
leiake
Jag är också men i PRO. De första fem första siffrorna var samma för mig.
De betyder antagligen årsavgift 2013.
Resten är väl skostorlek och vikt m.m.
De är snälla, vi behöver inte betal årsavgift för i år.
Jag gick ändå med i September.

Jag drar alltid ett lodrätt streck efter var fjärde siffra.
Det underlättar betydligt!

Annons
Jag övergår mer och mer till E-faktura, då blir livet enklare. Man bockar i en ruta och saken är klar. Kan det bli enklare. Knappast!

Auto-giro är nog lättast. Det sköter sig ju helt själv, därför blir man lite frånvarande. Man lever som i ett vakuum. Isolerad från postens köer. Kommer ni ihåg dom långa köerna. Dom kunde vara längre än på systembolaget dagen före
julafton. Grymma!

P.S Vacuum stavas med två "u". Fråga mig inte varför. Men min nya stavningskontroll som finns i Windows 8 Pro påminner mig om detta

"P.S VACUUM stavas med två "u". Fråga mig inte varför. Men min nya stavningskontroll som finns i Windows 8 Pro påminner mig om detta"

Men vakuum stavas väl med ett "k" inte "c", så stavningskontrollen kan väl missa ibland.

Första gången du skrev vakuum blev det rättstavat, inte andra gången.


Brinken!

Du har så rätt. Kvittar tydligen om jag har 27 stavningskontroller. Jag gör fel ändå. Bra att du är vaken för detaljer.
Hello boys,,vintern raaaaaaasat in bland våra fjälla(o)r. Brr,, det där med stavningen med C eller K, kan det inte bero på att det stavas olika på svenska mot engelska, och även antalet U-n kan skilja,,rätta mig om jag är ute och cykl,nej skidar förstås. Nu blir det snöskrap och borst på bilen sedan en utfärd. Hälsn. L. /ps, när ska det bli ordning på förhandsgranskningen så man kan återgå om man vill ändra något. Ännu gäller att kopiera innan man går tillbaka, annars försvinner allt./ds. L.
lagera!

Förhandsgranskning/ Tillbaka försvinner inte hos mig. Har inte gjort så på
länge. Det är fel hos dig.

Prova rensa chashen, som det heter.

Verktyg/Alternativ/Webbhistorik. Ta bort
Du leiake, det där har jag gjort och gör med jämna mellanrum, men sedan den gången det krånglade här för ett tag sedan så finns fenomenet kvar. Man vet ju om det så jag kopierar alltid innan återgången och så har man ju kvar det i alla fall. Nyfikenheten bara om orsaken ? Ha de gött. L.
Hej ! köp en penna som läser in era OCR nummer den bästa investering ja gjort å blir det fel så tar inte banken det , det bara hålla pennan på å sen dra enkelt å bra

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem