Lördag 27 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Snöslunga

Snöslunga

I dessa dagar hade det varit bra med en snöslunga när snön vräker ner!

Men frågan är? Fungera dom när det är blötsnö??
Antal svar på detta inlägg: 20
Sidor: «1 2

Hej qrtan,, du glömmer som de flesta boende i norra delen av landet, på en halv timme så rullar det kanske tusen bilar på gatan/vägen här nere, medan där hos dig kanske det kan rör sig om tio-femton stycken, tro mig jag vet, har rötterna där uppe och får höra det så fort man åker norrut att "ni sörlänningar" etcetcetc. Plus att temperaturen här nere är en helt annan , kallt och varmt om vartannat så den sträva hårda vintervägbanan hinner aldrig lägga sig som där uppe. OK, måste bara få kommentera trots allt, vill ju inte ha någon stor debatt men. Och en sak,, stackare finns det lite överallt,, glöm inte bort det. Godnatt nu o ha de bra. L.
qtan,lägg dig ner,vi har väg 97,e10 e4 där går det mer bilar på ett dyng än än du har på en månad,o vi har ingen kaos
Hej mickel, skönt att se att man inte är en ensam grinig Sthlmare. Så sant det du säger med. Hälsn. L.
Annons
Faller det 70 cm snö på en natt i Luleå så är dom torsken dom också. Hur vet jag det. Har övernattat i Luleå på hotell. Hittade inte bilen på hotellets parkering, varför portieren bad mig äta frukost en gång till och vänta några timmar.

Så mycket snö har jag aldrig sett. Vid 12-tiden så hittade dom min bil.

Göcke! Värsting!!! Vad rör vi oss då i för prislapp?? Hade tänkt runt 10000:-
10.000:- är leksaker. Min granne hade en sådan.

19.000:- då börjar det likna en snöslunga av format. Köp ingen för nu kommer det
inte mer snö varken i år eller nästa år.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1300089

Thomas2 , allt handlar om hur många kvm du skall hinna köra av. och hur långt den ska kunna kasta iväg snön.

jag kör den största toron , den har 230v elstart och drar hyffsat lite soppa
är lätt att underhålla och jag skottar ca 1000kvm med den per gång.
ibland mer, som nu i dessa dagar har det nog blivit 2000kvm. 2ggr per dag.

den är urstark på krypväxlarna fram/back, så man tar sig fram över allt.

den är även så stark att den kör upp själv på en flak-kärra om man ska iväg med den på andra ställen.

har du inte så stora ytor , kan en mindre duga, men se upp med plogvallar, där kör många sönder sin slunga, genom att slå av säkerhetsbulten.
Ok! Jag har bar en 60kvm! Men det räcker att skotta för hand! Och snövallarna är ett elände i sig!!

Men 20000:- Som leiake påstå,det är i mesta laget!! Clas ohlsson tar ca 7000:-
Thomas2 , det finns eldrivna för någon tusenlapp.
om du är berred att köpa en ny varenda år.
7000:- räknar jag med att dom klara 60 kvm! Annas skulle det vara förbjudet att sälja skiten!!

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem