Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Övrigt

Zlatanera

Zlatanera

Nu har det igen kommit ett nytt nyord i svenska språket "Zlatanera"
som skulle betyda "dominera med kraft " Pyttsans! För mig låter det
som något skulle vara "Slashasigt"

Jag kan också lansera ett ord " Rollerar" som ska betyda att skriver
strunt i detta forum
Antal svar på detta inlägg: 7
RolleBe!

Om man Zlatanerar så förgyller man tillvaron. Zlata= guld.

Gossen med guldskorna kan man kalla honom. Undrar hur mycket guld han har i sina gömmor.

"Zlatan, som på svenska uttalas /'sla:tan/, är ett slaviskt namn, bildat till ett sydslaviskt ord zlato 'gyllene; guld'. Ett annat namn som innehåller samma namnelement är Zlatko. Namnet Zlatan bärs i dag av endast 161 personer i Sverige. Än så länge har det inte rotat sig som svenskt namn, men det har det alla möjligheter till, liksom många andra namn som har kommit till Sverige med de senaste årtiondenas invandring."

Nästa generation i regeringen kommer nog en del att heta Zlatan. Nästa finansminister heter nog Zlatan Borg.
OGOOGLEBAR . Vad säger ni om det då? Läste just på SR-text-tv att det är ett av de nya svenskorden också. Man får hänga med. Trösten i fotbollsspelarens kölvatten är ju då att man inte behöver fundera på några namn till avkommor, detta på grund av uppnådd vuxenhet. Heffner i Usa, kanske får tänka på den saken med sin nyaste unga tjej i giftaspärmen. Jaja. Hälsn. L.
Leiake !

Man kan förgylla vardagen utan Zlatan! Hans spelstil är ingen reklam för
svensk fotboll.
Det var helt andra pipor med Gre-No-Li !
Annons
Jag hörde på TV att zlatanera betyder" glänsa eller dominera över dom andra".

Det kan man ju lugnt påstå att Zlatan gör. Hans bakåtspark går över allt annat.

Dessutom hörde jag honom säga att jag är svensk, vill vara svensk, och pratar alltid bra om Sverige. Jag älska Malmö, Malmö älska mig.

Han är född i Sverige , av föräldrar från Bosnien och Kroatien. Då blir man väl automatiskt svensk, eller vad blir man. Ett personnummer.

Tycker det är bra att han pratar sig varm för Sverige. Jag börjar gilla honom.
RolleBe!

Avundsjuka kallar jag ditt inlägg.
Zlatans spelstil begriper du inte, Gre-No-Li hade inte fått låna bollen i dagens fotboll.

MFF
RolleBe, vi är i alla fall två med närmast samma åsikt, skönt att se att man inte är ensam. Jag hörde en kvinna, obs en kvinna som i radio inte skrädde orden när hon kommenterade allt surr om denna Ibra. Helt rätt sa hon att utan de tio i bakgrunden som grovjobbar framåt skulle det inte vara som det är med "superhjälten". Så sant så. Men vi får ha olika åsikter tack och lov ännu i landet. Hälsn, L.
Ha-ha, varför ska jag vara avundsjuk på Zlatan ? Det är bara hans spelstil som
jag inte gillar.
En sak håller jag med, Gre-No-li skulle inte ha fått låna bollen i dagens fotbollsstil.
Dagens fotboll har blivit ett aggressivt spel. Tyvärr!

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem