Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Bonus

Bonus

Man läser att arton chefer inom SAS har fått dela på 15 miljoner kronor.
Det är såkallade stay on.bonuser som ska få anställda som anses vara viktiga för
bolaget att stanna kvar.

Anser att dessa typer borde handgripligen sparkas ut genom huvudentrèn.
Det gjorde finska Finnair för ett år sedan.
Antal svar på detta inlägg: 10
RolleBe!

SAS är ett stort bolag, men illa skött. Verkligen illa skött. Man blir förvånad. Hur kan denna skandal kan inträffa.

Förtroendet för olika myndigheter börjar svikta hos både mig och andra.

Nu är ju flygbolag utsatta för en mördande konkurrens på grund av avreglering av monopol. Då dyker det upp "skurkar". Blixtsnabbt. Ryanair är ett sådant.

Ryanairs VD monterade en Taxiskylt på sin privatbil för att kunna köra i bussfilen.
Då är man skurk. Inget annat. Helskurk.

Hej boys, undrar om vi inte skulle försöka hålla på detta med "forumregler" här inne. Att beskylla någon för att vara en skurk är nog lite utanför gränserna, allra helst om man inte har klara bevis för saken ifråga.Ursäkta, men kändes nästen lite tvunget att säga ett par ord. Det kan vara lite riskabelt med att uttala sig på ett sätt som antyder någons felaktiga leverne. OK ha en trevlig helg ändå. L.
lagera !

"Hej boys", är utanför Forumets regler. Här finns inte många kvinnor, men några stycken. Jag får hjälpa dig " Hej Girls". Så var den saken avklarad.

Jag förstår att du är sur på mig av någon anledning.

Ryanairs VD. är en skurk. Man monterar inte en Taxiskylt på sin bil för att köra i Bussfilen. Då har man trampat över.

Ha en trevlig kväll.



Annons
Alltså, leiake, jag är INTE sur på dig av någon anledning, har ingen "anledning" att vara det. Man måste väl få säga sin mening utan att bli satt på den nivån. Bara det att det finns vissa "regler" om som du säkert vet tidigare. Dessutom kan det vara en viss risk att göra sådana uttalanden utan att ha full koll på saken. Om fel person läser och tittar här kan mycket hända. Ha det gött nu. L
Förklara reglerna!
Hej börjer, i högerkanten av startsidan finns rubriker, klicka på Forumregler så får du allt serverat och klart. Lycka till och hade bra. L.
Håller fullständigt med leiake här. Att kalla skurkar vid deras rätta namn är helt rätt.
Kolla bara på de som bestämmer om folks sjukpension/sjukersättning, 20:- påslag från första januari är väl för f-n ett hån. Själva skor dom sig så mycket dom hinner, men ge något till dem som slitit ut sig i förtid, det finns det inget utrymme för. Fy fan säger jag bara.
Hej IvoB, du borde nog kanske också läsa regelboken,,en sak är att tycka, men det gör inte att man får sitta och anklaga någon utan att ha klara bevis. Och det du skriver om pensioner och sjukersättning är inte direkt en persons verk. Som sagt, titta på startsidan,, Kom ihåg Vårda språket, bland annat. Godnatt med dig.
lagera!

Om jag vågar påstå att Al Capone var en skurk får jag godkänt då.

Mitt uttryck för skurk och skurkar är inte så krångligt som du vill anföra. Alla som inte följer lagar och förordningar och vinlägger sig själv med förmåner dom inte har rätt till är skurkar. Bonusar har dom visserligen rätt till, Men etiskt är det inte rätt när bolaget går på knäna.

Hade jag fått en Bonus, så skulle jag aldrig lämna den tillbaka, för jag är inte etiskt uppfostrad. Man kan kalla mig en snäll skurk.
Hej leiake, det här blir sista inlägget i saken. Jag har alltid sett dig som en vis och saklig person, och tänker ju fortsätta med den åsikten också. Dock i detta fall, punkt nr 6 i "regelboken" kanske belyser lite vad jag menar. Vi kan knappast blanda in Mr Capone i den här saken, för där är milsvida skillnader. Och egentligen var det bara ett litet tips i all välmening att man kan drabbas av följder om man lägger ut uppgifter som kan betraktas som antaganden och gissningar om olika personer i samhället. Men som sagt, nu sluter vi fred och vänder blad som någon sa för ett tag sedan. Ha en trevlig dag. Hälsn. L.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem