Torsdag 18 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Varför inte både W8 och W7

Varför inte både W8 och W7

Det har skrivits en hel del om hur man tar bort Windows W7 och ersätter den med det nya Windows W8. Varför inte behålla W7 tillsammans med W8 i datorn? Då kan man ju välja vilket system som man för tillfället vill välja att köra.

Det går ju bra att samordna ett Windows os med ett Linus os på samma dator. Likaså en Mac os med Window os på en Macdator lär gå bra. Varför är det inte då lämpligt att ha två olika Windows os att välja mellan att starta datorn med? Utrymmet på hårddiskar är numera inget hinder.
Antal svar på detta inlägg: 23
Sidor: 1 2 3 Nästa »

Nilho !

Du har inte W8Pro förstår jag. Då hade du inte skrivit ditt inlägg.

W8Pro är en uppgradering av W7 på ett finurligt sätt. Du har både W7 och W8 kan man säga. Dels är skrivbordet gamla W7 medans W8Pro är startsida med en massa nyheter.

Du har allt i ett paket.

Det finns W8 RT men det gäller nya datorer med pekskärm. Detta vet jag inget om. Mina tips gäller uppgradering till W8Pro.
leiake
Maud !

Du grejade din installation förstår jag. Du är duktig.
Annons
Jo jag har också köpt W8 men jag laddade ner det på skrivbordet brände sedan en CD samt lade även W8 på em USB-pinne. Mailet med Licensnyckeln sparade jag på mitt g-mail konto. Där ligger det säkert.Likaså gratisversionen av WMP appen för DVD med licensnyckel.
Men jag har inte laddat ner det på min dator och tänker inte göra så heller.W7 är för bra för att bytas ut mot W8!! Kanske om jag skaffar en pekskärm. Väntar nog tills nästa version som går under arbetsnamnet Windows Blå kommer ut för det har ju varit så på sista tiden att vartannat Windows OS varit mindre lyckat Vista var ju inte så kul krävde massor av kraft hos datorn.
Dessutom kan man ju köpa W7 i OEM-version för ca 950:-
Köper nog hellre det till min dator med WXP än att använda W8.
Dualboot kanske?

Nån som vet vad det är och kan lära ut?
Sagitarius !

Du är smart minsann. Min hjärna har inte din kapacitet. Nu är du garderad mot en
prishöjning av W8 Pro.

Men sedan köper du W7 utan IE10 för 950:-. Det är kanske inte så smart. Det går inte att köpa ner sig. Glöm det.

W8Pro lär du dig på 6 veckor eftersom du har datorvana. Tänk efter ordentligt.
Med 6 veckor menar jag allt i W8Pro. Man kommer lätt igång med vanliga grejer
om man använder Windowsknappen på tangentbordet.
Harlekin33 !

Jag har både Linux och Windows 8 på min dator.

Det är inte min grej. Snacka om att bli yr i huvudet. Det avråder jag ifrån.
Allting är liksom tvärtom eller så är jag för gammal.

W8Pro är inte lätt första dagarna, men det är en välsignelse gentemot Linux.
leiake!
Lära mig W8 på 6 veckor? Min dotter köpte också W8 till sin gamla dator med WXP men hon blev så trött, så trött på det att det blev en ny dator med W7 istället Hon är så smart att hon lät mig köpa den sedan betalar hon till mig men inte vad den kostade utan vad hon har råd till! Så hon är smart!
Inte jag inte!
Men det får bli förskott på arvet!
Nog fick jag pröva på W8 när hon hade det för alla problem hon hade vem fick lösa dem? Jo jag så klart! Jag säger aldrig i livet att jag använder W8! Aldrig!
Inte när W7 är så suveränt bra och varför skänker Microsoft bort W8 för en struntsumma om det var efterfrågan på det? Nej det är nog en flopp men det får tiden utvisa.
Jag vill se vad som finns på skrivbordet och kunna navigera utan en massa appar som ligger i vägen och sedan skall man ner i högerhörnan för att starta nytt Nej fy 17 vilket joxande! Det är ju ologiskt i förhållande till allt vad man kört innan W.2000, W.XP och W7 det var ju ungefär likadant så det känner man igen.
Sedan skall man inte lära gamla hundar sitta ,Jo det går nog men det tar tid, men tid det har man inte när man nått min ålder. Då får man efter innan.
Visserligen har jag fått stränga order från min fru att jag ska klara av min OP men det kan ju ingen veta hur det går.Hon sade visserligen att F-N tar dig om du inte överlever, Vad hon nu menade med det!
Leiake:

Jag pratade inte om Linux men hittade nåt annat om dual boot mellan Win 7 och Win 8:

http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2408280,00.asp

Sagitarius !

Du glömde säga var du skall opereras. OP antar jag betyder det.

Troligen är det prostatan som krånglar. Det är standard.

För att återgå till tråden, så är det "stress" som gör att W8Pro blir svårare än vad det är. Man tror man kan allt utan att läsa på. Men det går inte.

Man måste läsa på ordentligt, då är det inga problem. Dessutom får man inte stressa upp sig vid nedladdningen. Den tar tid.

Dom säger "Det tar några minuter". Men då ljuger dom . Några minuter kan vara
10 minuter. Då heter det "Vänta, detta kan ta 5-10 minuter". Inget annat.


Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem