Torsdag 2 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Dator och internet

Varför inte både W8 och W7

Varför inte både W8 och W7

Det har skrivits en hel del om hur man tar bort Windows W7 och ersätter den med det nya Windows W8. Varför inte behålla W7 tillsammans med W8 i datorn? Då kan man ju välja vilket system som man för tillfället vill välja att köra.

Det går ju bra att samordna ett Windows os med ett Linus os på samma dator. Likaså en Mac os med Window os på en Macdator lär gå bra. Varför är det inte då lämpligt att ha två olika Windows os att välja mellan att starta datorn med? Utrymmet på hårddiskar är numera inget hinder.
Antal svar på detta inlägg: 23
Sidor: «1 2 3 Nästa »

leiake!
Prostatan opererade jag för 8 år sedan. Det är värre än så men det behåller jag för mig själv. Vissa saker går man inte ut med även om man är anonym här så kan någon granne eller släkting räkna ut vem som döljer sig bakom signaturen.
Sedan angående W8 så har det inte kommit några handböcker ännu jag beställde Windows 8 helt enkelt Men den finns inte ännu.
Köpte W7 helt enkelt när jag bytte till W7 för det underlättar om man kan slå upp hur man gör istället för att sitta och experimentera sig fram.Jodå jag vet att Datortidningarna har haft instruktioner om W8 men det är ju inte så utförligt som en bok som förklarar allt in i minsta detalj. nästan.
När jag blir tvungen till att använda W8 då får jag börja med det men till dess så kör jag W7 för det är helt suveränt.
Sedan min datorkunskap, jag började med en begagnad dator med W-2000 år 2005. Men den fick jag reparera en gång i veckan och bytte snart sagt allt som går att byta på en bärbar även kabinettet för högtalarna var inbyggda i kabinettet så det var bara att plocka fram verktygen och sätt igång. Sedan var min rädsla för datorer botad! Det har bara rullat på sedan dess en dator är ju inte konstigare än en någon annan elektronisk pryl. Diskbänken i rostfritt var ju jordad så där höll jag till den första tiden innen jag köpte Antistatmatta och handledsband.
Men nu i och med att jag köper nya datorer så funkar de utan problem Problemen som uppstår beror till 100% på handhavandet antingen gör man fel eller så har man något städprogram som städar för effektivt och då får man trubbel. Eller så laddar man ner något som visar sig vara något helt annat än vad det utgav sig för att vara.Försiktighet och sunt förnuft det är ett MÅSTE om man ska våga sig ut på internet.För skurkarna finns där ute men man ser dem inte förrän det är försent och då har man problem, stora problem.
Sedan får jag säga att du själv leiake går inte av för hackor du heller. Du kan mycket du med men är kanske lite mer sofistikerad och visar det inte så öppet.
Harlekin33 !

Du har 5:a i datorvana. Du är proffs. Men jag tvivlar. Du ljuger inte, men berättar nog inte hela sanningen.

Har du laddat hem W8Pro. Det verkar inte så.
Vad skall man med ´DualBoot om man har W8Pro.

Då har man ju redan DualBoot.= dubbla operativsystem.
Du har både W7 och W8.

Vill man stöka till sitt liv extra så hämtar man hem Linux också.

Sagitarius !

Vad betyder ditt nicknamn. Det är onödigt krångligt när jag inte kan kopiera det.

Din operation gällde inte dina könsdelar. Vad kan det då vara.
Hoppas det går bra vad det än är, för jag gillar dina inlägg trots att dom är långa och utförliga, men humoristiska icke minst.

Vill du ha utförliga instruktioner om W8 så kan du inte få bättre än här.
Klicka på Windows 8 i verktygsfältet på denna sajt. Den blå rutan längst ner.

http://pcforalla.idg.se/
Annons
Leiake:

Jag har hållit på med datorer sedan 1981 med Vic 20 och Sinclair spectrum så...(30 år) men nån PC-samordnare eller Nätverkstekniker är jag inte så jag kanske skall sänka mina datakunskaper till en 4.

Första PC:n jag körde var baserad på kommandon i DOS och Windows fanns inte ens då. (Pyttemjuk snodde GUI från Apple men det blev aldrig nån fällande dom)

Däremot kam jag göra en Clean Install m.m och testat dom flesta Linuxdistar och Windows.ver. som finns m.m

Just nu kämpar jag med nåt som heter Steam för att få igång spelmarknaden på Linux.

Ehh..Win 8 vad jag har hört är för tryckskärmar så..nej, jag har inte testat den.

Dessutom har jag också läst att Win 8 säkerhet inte är så bra ännu så jag orkar inte.

Källa: http://www.idg.se/2.1085/1.487023/windows-8-kan-bli-hackarnas-favorit-2013
leiake!
Sagitarius det betyder Skytten fast det är Latin ett språk som är lika gammalt som jag

Harlekin33!
Tack för den länken.
Det bara bekräftar att man aldrig ska vara först ut med nånting!
Bättre att vänta tills barnsjukdomarna har åtgärdats.

läs mellan raderna ,

det finns inget skydd i värden som är så bra som det de säger

med andra ord , kolla upp vem som betalar undersökningen, innan ni drar för stora växlar.

ett nykomponerat skit , slår ut alla kända skydd om de är duktiga på att skapa dem, och det är de.
Nilho
Att köra flera OS genom virtualiserng är ett ypperligt sätt att köra flera OS samtidigt. i egna fönster

alternativ till det är det ni nämnt tidigare (dualboot) att starta ett OS via en boot lista. en i taget och starta om varje gång man ska byta OS.
I w8pro finns även möjligheten att köra W8 från ett USBminne
Precis det man kunnat gjort länge i Linuxvärden

Föredrar den förstnämnda , eftersom den är den enklaste varianten att raddera.
och bekvämaste. mm

Här är ett bra alternativ:

https://www.virtualbox.org/
Windows 8 Pro är väl skyddat vad jag kan förstå.

Har man Windows Defender, Windows Update och Windows brandvägg så är
man väl skyddad. Att betala för ytterligare skydd är ju upp till var och en, men det är bortkastade pengar. Allt detta finns i W8Pro och sköter sig automatiskt.
Jag är faktiskt lite "impad".

Facktidningar vill ju sälja andra program för annonsintäkternas skull.

Windows Defender uppdaterar sig med 1-3 nya skydd varje dag. Det är snart mer skurkar än hederligt folk på nätet. Men hos mig har ingen hälsat på än så länge. Dom
tycker nog att jag är besvärlig.

Jag tror jag har säker surf av Telia och Tele2 också.

Livrem och hängslen med andra ord.
1-3 nya skydd per dag låter lite Är du säker att det inte är fler?
Jag kör med Norton 360 till det är där uppdateringar var (ca.) 30de minut.

Sedan leiake inte är du besvärlig inte men du har en fin och härlig självironi av dig själv. Men ironi det är det bara ca. 30% av Sveriges befolkning som begriper sig på.
Jag tror du skulle gilla Hans Lindström han har en egen sida på nternet som uppdateras med en ny bild var dag dessutom får man 10 bilder i ett speciellt tema som uppdateras lite mer sällan. Jag vet inte om man vågar lägga in länken till honom här för han är rätt vågad i sina bilder men du kan söka på Bonton.se
Livrem och hängslen ska det va`! Håller med dig!

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem