Mariestad har givetvis bankomater. När jag flyttade hit för 2år sedan så var det
långa köer vid allihop. Tyckte det var konstigt att så många hade behov av dom.
Men nu har det blivit glest i köerna. Inte en käft. Kanske vid pensionen de 20:e då
står det någon med en rollator och petar.
Det tar alltså flera år att gå från kontanter till kort för många.
Självscanning vid ICA där är man nästan ensam. Undrar varför. Men det är nog för att man åker på en kontroll ibland. Folk är livrädda för detta, har jag förstått.
Har man gjort fel en gång så jagar datorn dom länge. Då blir dom sura.
Jag glömde 4 öl. Då jagade mig datorn som besatt efteråt.
Men nu är det lugnt igen.
långa köer vid allihop. Tyckte det var konstigt att så många hade behov av dom.
Men nu har det blivit glest i köerna. Inte en käft. Kanske vid pensionen de 20:e då
står det någon med en rollator och petar.
Det tar alltså flera år att gå från kontanter till kort för många.
Självscanning vid ICA där är man nästan ensam. Undrar varför. Men det är nog för att man åker på en kontroll ibland. Folk är livrädda för detta, har jag förstått.
Har man gjort fel en gång så jagar datorn dom länge. Då blir dom sura.
Jag glömde 4 öl. Då jagade mig datorn som besatt efteråt.
Men nu är det lugnt igen.
Antal svar på detta inlägg: 18
Jodå leiake vi hämtar ut kontanter med våra Statoil MasterCard på ICA
Inga problem alls.
Vi tog detta kreditkortet för det är gratis men gäller överallt.
Jag har köpt musik-CD i USA med det köpt datatillbehör i hela Europa överallt gäller det som ett vanligt MasterCard. Jag tipsade en kompis om det-Men jag tankar inte på Statoil sa hon nej det gör inte jag heller men jag har det ändå.
När våran Bank skulle sluta med kontanter fick vi erbjudande om ett Kreditkort som gällde på minuten också, men det skulle kosta 250:- årligen Vi flyttar våra pengar till en annan bank sa jag då!
Då kunde vi få dessa kreditkort Gratis! men bara i 3 år! Så visst kan man förhandla med sin bank. Men jag tackade nej sa att jag kör med vad jag har och det är gratis då blev han tyst.
Jovisst är jag noga med mina utgifter inte för inte har jag bott i Smålandstrakten.
Inga problem alls.
Vi tog detta kreditkortet för det är gratis men gäller överallt.
Jag har köpt musik-CD i USA med det köpt datatillbehör i hela Europa överallt gäller det som ett vanligt MasterCard. Jag tipsade en kompis om det-Men jag tankar inte på Statoil sa hon nej det gör inte jag heller men jag har det ändå.
När våran Bank skulle sluta med kontanter fick vi erbjudande om ett Kreditkort som gällde på minuten också, men det skulle kosta 250:- årligen Vi flyttar våra pengar till en annan bank sa jag då!
Då kunde vi få dessa kreditkort Gratis! men bara i 3 år! Så visst kan man förhandla med sin bank. Men jag tackade nej sa att jag kör med vad jag har och det är gratis då blev han tyst.
Jovisst är jag noga med mina utgifter inte för inte har jag bott i Smålandstrakten.
Mitt kreditkort fungerar inte hos ICA om jag vill ta ut kontanter. Annars fungerar
det. Har du försökt ta ut kontanter. Tror inte det.
Nu har jag ansökt om Statoil kort. Där är ju tydligen ingen årsavgift heller.
Man blir lurad överallt. Dom snor en på hundralappar.295:- betalar jag nu.
"Helbetala eller delbetala
Få upp till 60 dagars räntefri kredit på alla dina köp."
det. Har du försökt ta ut kontanter. Tror inte det.
Nu har jag ansökt om Statoil kort. Där är ju tydligen ingen årsavgift heller.
Man blir lurad överallt. Dom snor en på hundralappar.295:- betalar jag nu.
"Helbetala eller delbetala
Få upp till 60 dagars räntefri kredit på alla dina köp."
leiake!!!
Tro mig jag ljuger inte! Jag får ut kontanter på mitt Statoil MasterCard när jag begär detta i ICA kassan
Varför skulle jag ljuga om detta? kolla själv när du får ditt kort.
Du gör helt rätt varför betala för något som är gratis.
Ett litet tips till skaffa ett e-sparkonto och flytta över pensionen dit när du får den sedan flyttar du tillbaka så mycket du behöver när du betalar dina räkningar.
Pensionskontot är det 0 i ränta men e-sparkontot har ränta fast den är låg
jag brukar få ihop till internetsparbankens årskostnad med räntan på mitt
e-sparkonto.
Finns ingen anledning att skänka banken något de förser sig i alla fall på alla möjliga sätt.
Tro mig jag ljuger inte! Jag får ut kontanter på mitt Statoil MasterCard när jag begär detta i ICA kassan
Varför skulle jag ljuga om detta? kolla själv när du får ditt kort.
Du gör helt rätt varför betala för något som är gratis.
Ett litet tips till skaffa ett e-sparkonto och flytta över pensionen dit när du får den sedan flyttar du tillbaka så mycket du behöver när du betalar dina räkningar.
Pensionskontot är det 0 i ränta men e-sparkontot har ränta fast den är låg
jag brukar få ihop till internetsparbankens årskostnad med räntan på mitt
e-sparkonto.
Finns ingen anledning att skänka banken något de förser sig i alla fall på alla möjliga sätt.
Annons
På mitt ICA har vi bankautomat!! Bara att plocka ut!!
Bankomat på ICA har vi också men det är smidigare att erhålla kontanter i kassan samtidigt hjälper man ju butiken att minimera kontanter Uttaget förs ju över direkt från den Bank som utfärdat kreditkortet till ICAs bankkonto.
Precis som med självscanning det får ju loss personal som kan ägna sig åt viktigare saker som att plocka upp varor på hyllorna t.ex. Personalen där vi handlar har inte minskat ner sin personal men arbetsuppgifterna för dem enligt egen utsago har blivit med omväxlande och är inte så enformiga och statiska som arbetet i kassorna är/var.
Precis som med självscanning det får ju loss personal som kan ägna sig åt viktigare saker som att plocka upp varor på hyllorna t.ex. Personalen där vi handlar har inte minskat ner sin personal men arbetsuppgifterna för dem enligt egen utsago har blivit med omväxlande och är inte så enformiga och statiska som arbetet i kassorna är/var.
Jag behövde 300:- i kontanter. Bad om detta i ICA-kassan men det gick inte. Kan
ju ha varit tillfälligt.Vad vet jag. Men förvånad blev jag.
Hos ICA finns även bankomat så det fixade sig. Dom har snart allt på ICA.
Öppet 0800- 2100 alla dagar. Man kan allså skaffa livets nödtorft och annat snart sagt dygnet runt. Det är bara en hake. Man måste ha pengar på kontot även när kreditgränsen är nådd.
Bankerna öppet 09:30- 14:00 sista tiden. Snart måste man betälla tid som hos
tandläkaren. Folket vill hämta pengar i banken. Dom fattar nog inte att ICA är ett bättre alternativ med sina generösa öppettider. Det är insändare i lokalpressen varje dag om hur illa dom behandlas av bankerna.
Med e-legitimation sköter man allt från köksbordet via en smartphone idag.
Konstiga tider.
ju ha varit tillfälligt.Vad vet jag. Men förvånad blev jag.
Hos ICA finns även bankomat så det fixade sig. Dom har snart allt på ICA.
Öppet 0800- 2100 alla dagar. Man kan allså skaffa livets nödtorft och annat snart sagt dygnet runt. Det är bara en hake. Man måste ha pengar på kontot även när kreditgränsen är nådd.
Bankerna öppet 09:30- 14:00 sista tiden. Snart måste man betälla tid som hos
tandläkaren. Folket vill hämta pengar i banken. Dom fattar nog inte att ICA är ett bättre alternativ med sina generösa öppettider. Det är insändare i lokalpressen varje dag om hur illa dom behandlas av bankerna.
Med e-legitimation sköter man allt från köksbordet via en smartphone idag.
Konstiga tider.
Lånar du sedan dessa 300:- av din kreditkortsbank så behöver du inte betala in summan förrän den sista i månaden efter.
Du lånade räntefritt dessutom!
Då har du dina egna pengar i gott förvar på ett räntebärande konto så hur du än vänder på det så förlorar du inget istället tjänar du räntebeloppet även om det inte är stort.
Men som jag brukar säga det är inte de stora inkomsterna man blir rik på
Det är de små utgifterna!
Eller kanske det var Kamprad som lärde mig det?
Du lånade räntefritt dessutom!
Då har du dina egna pengar i gott förvar på ett räntebärande konto så hur du än vänder på det så förlorar du inget istället tjänar du räntebeloppet även om det inte är stort.
Men som jag brukar säga det är inte de stora inkomsterna man blir rik på
Det är de små utgifterna!
Eller kanske det var Kamprad som lärde mig det?
Läste just att Danske Bank ska ha 25 DKR för kontot som kunden har i banken!
Det betyder också att kunden får betala 25 Kr för ett tomt konto
Det betyder också att kunden får betala 25 Kr för ett tomt konto
Skriv ett svar
Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.
Logga in eller klicka här för att bli medlem