Torsdag 2 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Dator och internet

Konsten att radera en hårdisk

Konsten att radera en hårdisk

Ska man skrota sin dator är bästa sättet att elda sönder hårdisken. Annas kan kunniga återställa den åtminstone delar av den! Det går även bra med gasol brännare!!
Eller lägg den i kaminen tillsammans med ved!



Borrmaskinen, vinkelslipen eller storsläggan går också ganska bra att ta till, men det blir förstås lite stökigare.
Antal svar på detta inlägg: 25
Sidor: «1 2 3 Nästa »

Thomas2 , sätt den i skruvstycket och kläm åt

men glöm inte internminnena också.
Skulle det inte vara bättre att skänka bort den till nåt fattigt barnhem i öststaterna eller nån annastans där den gör större nytta?

Förresten...visste ni om att datorer innehåller en hel del värdefullla metaller?

Man kan faktiskt med rätt kunskap bli rik på att utvinna metallerna ur gamla datorer!
Där slog du huvudet på spiken Göcke, det är många som missar att internminnena innehåller en massa värdefull information såsom inloggningsuppgifter, olika koder mm....
Annons
Nu "virrar" ni runt som ouppfostrade barnungar. Det är inte roligt. Tvärtom.

Många som kastar eller säljer sin gamla dator vill nog veta hur man gör för
att vara säker på att alla spår är borta. Då menar jag alla spår.

Förr fanns det något som hette Eraser, men det var komplicerat.
Min fabrikare måste vara det bästa sättet.

När man är nyfödd och naken så kan man inte ha några lik i garderoben. Möjligen att mamman är narkoman och man är beroende när man föds. Så kan det bli i denna konstiga värld.
leiake!

Din fabrikare är inte tillräckligt!!! Skivorna måste förstöras!! Och internminnet som Göcke skrev!

Delarna hamnar i Afrika,och man vet inte vad dom kan komma över!
Leiake
Eraser finns fortfarande jag brukar använda den själv för duger den åt Pentagon duger den åt mig kan hämtas här
http://download.cnet.com/Eraser/3000-2092_4-10231814.html
Och man kan styra vad man vill skriva över så att man inte skriver över sitt OS.
Sagitarius !

Hoppas Thomas2 läser ditt inlägg och besinnar sig innan han tar fram slägga och annat livsfarligt.

Hur skall dom kunna läsa på hårddisken i Africa. Dom kan antagligen ingen svenska. Dessutom jobbar dom på ackord så dom hinner inte.

Jag plockade isär en hårddisk för några år sedan. Det var inte så lätt som jag trodde. Dom är välpaketerade. Minst sagt. Man behöver plåster på fingrarna
efteråt.
Leiake! Håller med dig skulle ha sjukresa hem från Lasarettet efter min operation (som tog 6,5 timma) och nu sitter ju de som tar emot beställningen nere i Afrika nånstans. Inte fasen kom där nån bil inte!
Jag ringde Taxi de var där på 2 minuter! Det är service det!
Så nu skall man gå och vänta på provtagningen i några veckor så de ser att de fått bort allt elakt så man slipper åka på det igen.
Sagitarius !

Har man bråttom så får man gå runt samhällets tidsbeställning ar och sköta sina
ärenden själv. Annars blir det konstigt.

Det blir ju dyrare, men har man råd så blir det så. Tyvärr.

Alla statliga och kommunala institutioner skär ner på allting. I stället för att
bygga upp samhällets vårdbehov. Det verkar som samhället bestämmer över människorna i stället för tvärtom.

Nästa år får vi ändra på detta. Vad är det för mening att leva om man blir behandlad som ett paket när man blir sjuk eller gammal.

Vem skall man rösta på. Inget parti står upp för människor. Dom tänker bara på sig själva, sin lön och avgångsvedelag.

Ett nytt parti som heter 55+ skulle nog ruska om i Rosenbad. Det finns många i
den årsklassen. Alla dom behöver vård. Nästan! 3 miljoner i alla fall.

Lycka till med din rehab.
Det finns hårddiskar i operationssalar som behöver raderas. På tal om att avvika
från ämnet.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem