Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Övrigt

Moske

Moske

Nu ska dom bygga en moske i Luleå2013-02-16
Svensk medborgare gripen i Libyen
En 45-årig svensk medborgare greps i Libyen i onsdags.
Anledningen: Han misstänks för "spridning av kristendom".
Polisen i Benghazi i östra Libyen slog i onsdags till mot ett boende för flera utländska lärare. Den 45-årige svenske medborgaren greps med flera andra personer från bland annat USA, Sydafrika och Egypten.
40 000 böcker i beslag
Han misstänks nu för ""spridning av kristendom", skriver Expressen.
Polisen ska ha beslagtagit 40 000 böcker med kristet budskap.
Catarina Axelsson på UD:s presstjänst säger att personal från konsulatet besökte mannen i samband med gripandet och att han efter omständigheterna ska må bra.
Utflyttad till USA
Efter besöket har det visat sig att mannen förutom att vara svensk medborgare också har amerikanskt medborgarskap.
– Han ha fått uppehållstillstånd i Libyen som amerikan och ärendet kommer därför att hanteras av USA, säger hon.
Enligt henne är mannen utflyttad från Sverig
Antal svar på detta inlägg: 19
Sidor: 1 2 Nästa »

Var de ingen som tycker till om detta sjuka
mickel, du blandar två händelser som du vill att vi ska ta ställning till.

1. vi har religionsfrihet i Sverige
2. Du tar upp en händelse i ett annat land om en person som har flera medborgarskap.


att andra länder inte har det som vi. borde vi veta vid det här laget.
eller är vi bara dumma naiva Svenskar??
Det finns ju ingen religionsfrihet i de Talibanska länderna! Där är pudelns kärna
Annons
Ju fortare vi kan bli av med allt religiöst desto bättre. Därmed inte sagt att vi skall
bli hedningar igen utan normala människor som följer stipulerade lagar.

Naturens lagar är grymma, så vi kanske måste frisera dom lite annars blir familjefesten lite för vild.

Moskeer i Sverige är emot naturlagen. Dom passar inte ihop med snö. Dom hör
hemma i ett sandigt landskap. Typ Gotska Sandön.
leiake du har fastnat i en bild av vad en moské är för något

det kan vara allt från en källarlokal/lägenhet/föreningslokal mm för att be i
till att innehålla i en egen byggnad med restauran/skola/bibliotek/sjukhus mm
och kompletterat med utropningstorn osv

det är samma spridning som kristendomen har i sina kyrkor.
Göcke !

Man skall inte ge sig in på religiösa trådar.
Det är värre än politik.

Böneutropningstorn hoppas jag vi slipper i Mariestad så länge jag lever. När jag är
borta får dom bygga hur många minareter dom vill.
Jag var i Tunisien för några år sedan. Där fick man vakna tidigt varje morgon av detta bönutrop! Det var värre än kyrkklockor! Hoppas att detta inte införs i Sverige!! Även om vi har religionsfrihet!
Vi får se vad det blir av med det där med kyrkklockor och bönutrop , i Stockholm har de väl detta på tapeten nu.
Kan någon berätta, vad det är för skillnad mellan Shia och Sunni muslimer? Har dessa två grupper egna moskeer? Man läser att dom tar livet av varandra, nu
senast i Pakistan.
Det är väl ingen större skillnad efter vad jag förstår. dom har varit i luven på varandra sedan år 662 då profeten Muhammed dog. En ny gruppering bildades som kallades Shia efter att man blivit osams om efterträdaren till Muhammed.

Många oroligheter och krig i världen beror på dessa gudfruktiga religiösa människor, vilket är märkligt.


Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem