Onsdag 24 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Övrigt

Moske

Moske

Nu ska dom bygga en moske i Luleå2013-02-16
Svensk medborgare gripen i Libyen
En 45-årig svensk medborgare greps i Libyen i onsdags.
Anledningen: Han misstänks för "spridning av kristendom".
Polisen i Benghazi i östra Libyen slog i onsdags till mot ett boende för flera utländska lärare. Den 45-årige svenske medborgaren greps med flera andra personer från bland annat USA, Sydafrika och Egypten.
40 000 böcker i beslag...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 19
Sidor: «1 2

bengan !

"Många oroligheter och krig i världen beror på dessa gudfruktiga religiösa människor, vilket är märkligt."

Ovanstående citat är det bästa du har sagt sedan du föddes.
Ja man får väl tacka efter ett sånt erkännande från en sån betydelsefull person här på forumet.
Instämmer med Göcke om vad en moské kan vara och inrymmas i. Jag har besökt flera moskéer både i Sverige, Egypten och Pakistan. Mest av intresse för byggnader och kultur som den ateist jag är. Jag var med vid invigningen av moskén på Södermalm år 2000. Denna moské är mycket vacker, inhyst i ett före detta elstation ägt av Stockholms Elektricitets-verk, ritat av Ferdinand Boberg 1903. Det märkliga med byggnaden är dess vackra formgivning, dess väggbeklädnad inomhus: kakel, de höga fönstervalven och dess placering: orienterad mot Mecka. Enligt Wikipeida: "Boberg hade inspirerats av ett besök i Marocko". Den byggnaden fick man inte gå in i förr. Och inte la man märke till den heller.

Ja religion i olika former och läror har lett till krig och elände i alla tider, titta bara på Korsriddarna irrfärder och resultat.

Med detta säger jag inte att alla ska bli ateister. Mitt val står jag för. Andra gör sina val. Valmöjligheten kan ingen ta ifrån oss.
Annons
Men Göcke!

Förhandsgranskningen är ju värdelös! Det går ju inte att rätta en skriven text. Nu har jag hunnit skriva en del om egna upplevelser med Shia och Sunni muslimer på resa i Pakistan, klickar förhandsgranskning, ser fel och ska rätta-ja då försvinner all text!

Nu det blir inte mer på en ikkefungerade sida om inte detta fixas.

Tummen ner!
vist fungerar förhandsgranskningen. men skriver du mycket och länge
måste du veta att en websida läses om med jämna mellanrum, där kan du tappa allt du skrivit. bla.
och för att rätta/redigera måste du välja tillbaka
sihe!

Har du tänkt att skriva väldigt långa inlägg så använd en ordbehandlare och skriv
ditt inlägg där. Kopiera och klistra sedan in på IS Forum.

Då slipper du att svära.
Hej boys, Göcke, du vet förhandsgranskningen fungerar på så sätt att du kan se den, men om du då vill ändra och då trycker på tillbakaknappen då försvinner all text. Det blev ju så för ett tag sedan som vi sa. Men, lösningen är att på förhandsgranskningen så kopierar man texten och klistrar in den i rutan igen i fall man måste ändra något, då slipper man ju skriva om allt igen. Jag kom på det efter ett tag, och undras om det inte var olika på webbläsarna det där fenomenet uppstod. Ok hälsning. L.
gör som leiake skrev , så är ni räddade i alla väder.

jo det reagerar olika i olika webläsare.
Visst kan man göra den varianten som leiake säger med, men som sagt om man kopierar här när man skriver så finns det kvar om man nu har den webb-läsaren som inte sparar texten. Den varianten kör jag numera efter att det blev något annat för ett tag sedan. Hälsn, L.

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem