Söndag 5 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Dator och internet

Windows 8

Windows 8

Jag satt och grejade lite med win 8 och hittade "Återställ Datorn utan att dina filer påverkas" under Datorinställningar. Med den skulle man kunna fixa till om datorn startar t.ex långsamt, men låter alla filer ligga kvar. Man behövde bara klicka på "Kom igång" så fixar Windows till allt, men behåller mina filer. Jag gjorde det och mina filer försvann.
Hela Office 2013 försvann, med alla ko...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 55
Sidor: «1 2 3 4 5 6 Nästa »

Allt är på engelska. Hur tar man bort det? Finns inte i Kontrollpanelen
Iggesörping!

Jag skrattar varje gång jag ser ditt nick.

Du skall inte leta efter startknappar till W8. Då hamnar du på fel sidor.
Dom vill bara luras med massa "skit". Det måste du ha lärt dig.

Typ "Clean your Pc."

Hoppa av direkt.
Ok. Har den på svenska nu. Jag hade fått ned något som hette 365 också. Vet inte var den kom ifrån, men den är borta nu. Men den ändrar mina flikar på Explorer till annat än jag hade förut
Annons
Jo, Leiake. Jag har fått något skitprogram, med det här, som heter find22.
Explorer startar med den sidan, fast jag tagit bort det. Det hade lagt sig bland sökmaskiner, fast jag bara hade Google där. 22find lade sig som standard fast jag hade markerat att inget fick ändra sökmaskin.
På Internetalternativ är mina vanliga startflikar markerade, men denna startar ändå
Jag blir inte av med det hur jag än gör 22find heter det
Jag fick göra en Systemåterställning för att bli av med, men då försvann hela Office också, med alla kontakter och kalender och mejl.
Men, så kan det alltså gå, om man laddar hem Start8. Man får med ett virus som inte går att ta bort, och det blir problem
Du skall akta dig för sidor som vill rensa din dator. Fly direkt när du
ser "Download" . Annars......

Hoppas det räcker med systemåterställning för att bli av med find22. Jag höll
på med en kusin till den sökmotorn som heter Babylon minst 2 timmar.

Den fanns överallt. Har du Google Chrome så kolla startsida där också.
Jag laddade ner start8 utan problem!
Jag tog en rövare och laddade hem Start8 från denna sida. Den verkar bra.
Delvis på engelska, men man fattar grejen bra.

http://www.classicstart8.com/
Beror nog på om man har otur och laddar från "fel" sida. Min Start8 kom från en annan sida. Mal......nånting tror jag. Håller på för full att återställa datorn till vad den var en gång, innan jag laddade hem Start8. Hade jag bara gjort en ny återställningspunkt, när datorn var klar, innan jag ville ha en startknapp också, så hade jag sparat en massa arbete. Fast vi behöver ju mer arbetstimmar här i landet, säger makterna, så nu har jag bidragit
Nu ska jag följa Leiake:s instruktioner för mejlen ***@internetstart.se. Sedan har jag nog Office 2013 klar, igen

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem