Söndag 5 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Dator och internet

Windows 8

Windows 8

Jag satt och grejade lite med win 8 och hittade "Återställ Datorn utan att dina filer påverkas" under Datorinställningar. Med den skulle man kunna fixa till om datorn startar t.ex långsamt, men låter alla filer ligga kvar. Man behövde bara klicka på "Kom igång" så fixar Windows till allt, men behåller mina filer. Jag gjorde det och mina filer försvann.
Hela Office 2013 försvann, med alla ko...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 55
Sidor: «1 2 3 4 5 6 Nästa »

Challe!

Du är verkligen positiv. Men vissa saker måste irritera dig. Inte mycket men lite.

Jag tror du håller inne på dina känslor. Vi tar ett exempel.

När jag vill stänga av min dator så måste jag flytta mig från Skrivbordet till
Startsidan annars går det inte att stänga av.

Det är som att gå in till grannen för att släcka ljuset i min egen bostad.
Det behöver du inte alls, bara att sätta musmarkören nere till höger så får du upp sidofältet och sedan klicka på stäng av!!!
Glömde att du måste först klicka på inställningar och sedan på stäng av men flytta till startsidan behöver du inte göra alls.
Annons
Challe!

Ok ! Jag sa lite fel. Men du vet vad jag menade.

Det är ju inget större bekymmer att foga sig i deras påhitt. Jag dör ju inte av det.
Men erkänn att det är ingen bra lösning att behöva gå in på grannens gräsmatta
för att stänga av sin dator.
Kan inte riktigt hålla med dig leiake, har du startknappen så måste du ju klicka på startknappen och sedan klicka på stänga av och sedan till sist klicka på stäng av datorn och det är ju fler musklick än vad du behöver göra nu i W8PRO, här bara drar man ner musen antingen till höger uppe eller nere och sedan klickar man på inställningar och sedan stäng av datorn!
Challe!

OK! Jag ger mig. Annars blir du arg. Då kanske helvetet bryter ut,,,,,,
Det e lugnt leiake, ha en bra dag!!!
Jag som, än så länge, är utan startknapp trycker på Alt+F4 när jag står i Skrivbordet. Funkar bra, än så länge.
#Leiake: Är dina menyer på Start8 på svenska?
huh?

Startknapp sa ni?

http://www.idg.se/2.1085/1.491274/sa-far-du-en-startknapp-i-windows-8---g
ratis
Ni kan skapa en genväg med följande innehåll så har ni avstängningsknapp med ett klick direkt från skrivbordet.

C:\Windows\System32\shutdown.exe /s /t 0

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem