Fredag 22 november 2024 vecka 47
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Ishalka

Ishalka

Se er för när ni är ute och promenerar. Själv halkade jag i måndags och slog i rumpan och bröt två fingrar på vänsterhanden. Tur i oturen så klarade handleden sig och fingrarna klarar sig med tejpning ett par veckor. Akuten var fullpackad med folk när jag kom dit, efter drygt tre timmar så var jag hemma igen. Då hade jag hunnit med både läkarbesök, röntgen och tillbaka till läkaren. Helt underbar personal.
Antal svar på detta inlägg: 11
Sidor: 1 2 Nästa »

Krya på dig Joanna , det går riktigt fort att slå om kull i halkan.
Det är lurigt så här års, solen värmer upp till knölig blöt ishalka, man sandar och sanden värms då upp och sjunker ner i isen, morgonen efter är det lika halkigt igen... Då med sanden nedfryst i isen...
Jag har haft 43 inlägg om halkbroddar på detta Forum. Men det tycks inte ha någon effekt. Mina broddar heter tvärstopp. Det namnet passar perfekt.

Nästa inlägg skall jag lägga in i November och informera om att gator och vägar
blir isiga på vintern. Vissa medlemmar har inte fattat detta.

Snart behövs inga broddar, då är det dags för berusade fiskare utan flytväst att
ramla (i).

http://tinyurl.com/d9kyv5o
Annons
Hur visste du att jag inte hade broddar???
Nåväl det gick ju hyfsat i alla fall.

Ska köpa tvärstopp till nästa vinter.
Joanna !

Man halkar inte med broddar. Det går inte nämligen inte hur dumt man än bär sig
åt. Möjligen om man är berusad att man kan snubbla, men den risken får man ta.
Joanna, synd att det blev så där. En sak här inne dock, det finns experter som vet och kan allt, ingen nämnd, ingen glömd. Gå lugnt i vårsolen och vårisen, det är luriga saker under snön. Hälsn. L.
Törs inte fanken vara berusad och ut och gå!
Höll på att stå på huvet i bowlinghallen idag också.

Lagera det som göms i snö kommer upp i tö!!
Aha,,så sant, så sant, allt kommer upp i tövädret. Men en sak, var extra försiktig i bowlinghallen.Tänk om du får en stroke i ställer för en strike?!! Hälsn. L.
I bowlinghallen ska du inte broddar.
patrikke !

Som du vet så dansar Joanna linedance med broddar. Det är hon ensam om i Sverige, men hon tycks klara allt utom att gå på isiga gator.

Sida:

Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

Logga in eller klicka här för att bli medlem