Onsdag 24 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: TV, film och musik

Textade program

Textade program

Vi har sedan länge kunna åka till månen! Men år 2013 kan man inte texta direktsända program i tv.

Det måste väl kunna lösas med dagens teknik? Fan,textsniken kommer ju låååångt efter att dom pratat färdigt. Dessutom stava dom fel i tid och otid!

EX. När rapport presentera väder,kommer den sista meningen långt efter att rapport är slut!!

Skärpning!!
Antal svar på detta inlägg: 21
Sidor: 1 2 3 Nästa »

texten kommer ju direkt från Portugal om jag inte mins fel.

de måste ha fel i IP trafiken.

eller så använder de Googles talöversättare
Det vore bra med en textning som fungerar, det här förbannade tilltaget med att spela bakgrundsmusik i tex. plus med flera program är inte bra för äldre samt hörselskadade.

Har mejlat svt och klagat.

Och så fort det blir reklam så ökas ljudvolymen så att man vaknar.

Hemskt. Är gott.
Thomas!
Googles talöversättare klarar inte småländska...
Annons
sedan 2006 så är det tydligen Medietext som utför simultantextningen
https://www.facebook.com/Medietext
Hej..
Vad är problemet????
Det räcker att befinna sig i Tyskland...Allt är dubbat till Tyska..Fullt förstående...
Se det som en möjlighet att berika den egna erfanheten när det gäller "andra" språk......
makken
Hej, om man säger så här, inspelade produktioner som till ex, filmer, shower, Gudstjänster etcetc, textas ju i vanlig ordning. Däremot får man ju ha lite överseende med textningen som sker under programmets gång. Tidspressen är enorm i det fallet.Och att det kan bli någon bokstav fel beror förstås på stressen där att hinna med också. Det där med väder/rapport/textning verkar nog lite felskrivet av Thomas. När rapport är slut då stoppas ju sändningen klart. Ok, vi lever vidare. L.
Ha,Ha lagera! Det texta fortfarande när Rapport är slut! Titta varje dag .

Men varför har inte tekniken hängt med när det gäller direkttextning??
Det måste finnas en lösning på det! Men dom skiter i det! Vi hörselskadade skiter dom i.

Det måste gå använda ljudtal för blixtsnabb översättning till text!

Inspelade program är ju inget problem,eftersom dom texta efter inspelat program.

Ska dom hålla på som i dag är det lika bra att dom skiter i direkttextning!!
Thomas2!

Direkttextat är inte bra för halvdöva.

Varför köper du inte TV-hörlurar. Är du för snål.???
Du ångrar dig aldrig. I stället kommer du att skicka mig en present.

http://korta.nu/cd2vw

Köp inget billigt. Då ångrar du dig
Vill du att jag ska se ut som en astronaut? När jag titta på tv?

Det handlar om tekniken som dom inte hänger med!

Ta till ex. unga kvinnlig programledare,dom prata så fort att textningen kommer två timmar senare!!

Jag tror att det finns bra teknik redan? Men dom har inte råd att använda den!
För oss hörselskadade är unga flickor svåra att förstå. Deras röstläge är som bekant väldigt "pipigt" mellan fnittret.

Dessutom talar dom så fort att dom måste ha extra syrgas för att inte svimma mitt i sändningen.

ICA Mariestad har söta flickor i självscanningen. Jättesöta. Men det blir problem
när dom vill kolla vad jag handlat. Visitation heter det visst.

Jag har därför börjat att ha min hörapparat med mig även på ICA.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem