Fredag 26 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Bildlösenord

Bildlösenord

Först tyckte jag att det verkade knasigt. Men nu har jag provat. Mycket lätt och
praktiskt system.

Man måste ha Windows 8 antar jag.
Jag lade en snygg flicka på min startsida. Beställde tre punkter på hennes kropp som
lösenord. Ni kan nog gissa var.

Förut fick jag logga in med lösenord. Nu klickar jag på henne, på tre ställen. Det tar
en sekund. Det bästa Micosoft gjort på många år.

http://korta.nu/4nrjk
Antal svar på detta inlägg: 15
Sidor: 1 2 Nästa »

Snarare tog det nog en timma!

Vad ska du med lösen till? Det är väl bara du som hanskas med din dator?
Leiake.
Kan lösenordet vara öga, öga mun??????????

Jag menar det blir ju en triangel!
Thomas2!

Jag måste ha två användarkonton då jag har en datakurs i området. Dessutom
måste man ha Microsoftkonto när man har Windows 8.

Man måste logga in på detta konto med lösenord, annars går det inte administrera
sin egen dator. Ytterligare en säkerhetsåtgård som är eftertraktad hos många.

Nu vågar väl du aldrig skaffa W8.

Man säljer sig till Microsoft när man skaffar W8. Men dom vet ju redan allt om dig
förut, så det kvittar. Jag hänger med så länge dom sköter sig.
Dom gör det för att stoppa alla skurkar. Det är ju bra.
Annons
Joanna !

Jag avslöjar inte var jag klickar, men ser du detta foto av min älskling så anar du nog
två av punkterna. Hon är så läcker att man smäller av.

Den tredje punkten är inte där du tror. Då blir det oetiskt. Sådan är inte jag. Tvärtom.

http://www.internetstart.se/bildgalleri/pics/04386.jpg
Microsoftkonto är det nog många som har, hotmailadresser.

Lösenordet kan man komma förbi. Välj sök, skriv Netplwiz, Klicka på ikonen till vänster och ta bort krysset vid "Användarnamn och lösenord måste anges för användning av datorn".

Fyll i användarnamn och lösenord för det konto det gäller. Sedan behöver man inte fylla i lösenord.
sofus !

Tack för den upplysningen. Den fungerade även på mitt W8. Jag visste den fanns,
men var. Du är duktig- Minst sagt.!

Behåller mitt bildlösenord då jag tycker om att klicka på min älskling. När jag har
ledsnat på henne så går jag över till ditt tips.

Netplwiz har jag nu skrivit upp i min hemliga bok, så jag inte glömmer bort det igen.

Jag måste tillägga att man har en smartphone skall man inte skaffa detta. Tvärtom. Tappar man den och inte har ändrat sin pinkod från fabriksläge så kan det bli trubbel.

Sofus !

Jag testade ditt tips om Netplwiz och sökte mig vidare. Till slut kom jag inte längre
utan mitt lösenord hos Microsoft.

Vilket gladde mig då jag tänkte vad är detta för skoj. Kan alla se allt på min dator
utan lösenord. Men så är det inte. Man måste autensiera sig. Undrar vad det är.
Dom hittar på namn så folk blir yra i huvudet.

Tack igen. Det var det bästa tips jag fått på länge.
Bildlösenords funktionen är ju riktigt kul. Nytänkande. Jag har en bild av win-8 startskärm med en massa appar. Klickar i tre olika och se där.... inloggningen klar på bråkdelar av sekunder
Bildlösenord är väldigt smidigt och snabbt.

Du har tydligen startsidan med appar som riktmärke. Rätt som det är så flyttar dom
på sig. Har du tänkt på. Då vill det till att du har gamla lösenordet i minnet eller klistrat på
en lapp under tangentbprdet.
Hej leiake, vilken sida menar du att du har detta lösen? IS eller ? Inget fel på "ordet" men annars finns ju minnet kvar också väl så man löser in sig ändå? Hälsn. L. Och till Joanna, öga öga mun, jojo,hehehee. Ha en bra tid- L.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem