Lördag 21 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Hälsoundersökning

Hälsoundersökning

I går fick jag ett brev från landstinget,där stod det att läsa!

Välkommen att undersöka (Bukaorta) stora kroppspulsådern!!

Syftet är att upptäcka aortaaneurysm! Måste betyda bråck?

Någon som varit på detta mellan 65-70 år?

Tänk om dom hitta något livsfarligt??? Vet inte om jag törs åka dit!!
Antal svar på detta inlägg: 25
Sidor: «1 2 3 Nästa »

Ursäkta mig, men har ni inte sett lite för mycket Susanne Axell nu va? Det som sker det sker. Så länge man vaknar och ser ljuset och hör bruset på morgonen och äter frukost etcetc då lever man livet. Iofs inget fel i att göra en kontroll som sagt, men måla inte upp den elake på väggen för det heller. För min del tittar jag ALDRIG på sådana program. Lycka till alla nu och krya på er. Hälsn. L.
Det är väl bra att ni blir kallade till undersökning!!! Vi kvinnor blir ju kallade till mammografi vartannat år.
lagera

Du har inte förstått detta! När man är 70 så vänta bara elände i framtiden! Den ena sjukdomen efter den andra!

Vem vet vad man har i kroppen? Cancerceller! Eller hjärtsvikt! eller annat skit!
Annons
lagera!

Tittar man på "Fråga doktorn" så blir man hypokondriker. Lägga ett sådant program på måndagar är inte så klokt. Då är ju hela veckan fördärvad för många.

Susanne är en duktig programledare med övervikt. Hon lever inte upp till våra
hälsoideal liksom. Man skall ju äta i nyckelhålet inte bredvid. Men hon gör tydligen det. Det är lite hyckleri, om jag skall vara ärlig.

Hon har förvånat mig länge med sin övervikt. Tydligen lever hon på att vara så
trevlig och tillmötesgående. Hon är faktiskt perfekt som programledare.
Helt klart. Charmigt leende.

Alla män i Jönköpings län kallas till denna undersökning. Jag har gjort den för den är ju i förbyggande syfte.
Det tar ca 15 sek med att gör undersökningen med ultraljud, från nedkant av magen till bröstbenet.

Kolla bara så "navelsudd" är borta Det kanske syns som ett bråck då...
OK instämmer med Joanna och leiake, men Thomas,, du måste se ljuset, inte mörkret hela tiden. Då går det fort åt fel håll. Åldern ska vi inte tala om den har ingen verkan i ett sammanhang som de vi pratar om nu. Och 70 är väl ingen ålder att tala om, drygt 29 bara kan man säga. Eller hur ? Monthy Pyton-filmen Life of Brian, tror ja den heter, där sjunger de en superlåt, Always look at the Brigth side of life. Så ska det vara.Trevlig helg alla. L.
http://www.youtube.com/watch?v=JrdEMERq8MA
Så rätt, så rätt Joanna. Visst blir man lite uppåt, om man får säga så? Ha det .L.
Alltså Joanna, kollade just på den inspelningen, så otroligt stort, och alla medverkande i kör och orkester och solister, helt makalöst. Humöret stiger för den som ser den där, ja lovar ! Vi ses. L.
Se det ljusa i livet. Kan det vara sommartiden som kommer. Man får en timma extra att leva. Vad skall jag då hitta på. Skriva ett extra inlägg på IS Forum och reta upp alla som inte har samma åsikter som jag.

Icke sa nicke. Jag skall hålla med alla hur fel dom än har. Då blir man populär.
Men bara i en timma. Sedan kommer verkligheten tillbaka i höst.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem