Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Övrigt

Sveriges Radio

Sveriges Radio

Är det bara jag som undrar varför radiopratarna hela tiden gör reklam för Facebook.
Ska inte Sveriges Radio vara helt obundet och fritt från reklam?
Detta börsnoterade företag borde väl inte Sveriges Radio uppmana människor att gå in på deras Facebooksida.
Man undrar ju om Sveriges Radio köpt en massa aktier i bolaget.
Antal svar på detta inlägg: 10
I så fall skulle dom väl inte uppmana lyssnarna att ringa in heller, det gynnar ju telefonbolagen, skicka vanliga brev, det gynnar ju postutdelarna osv.
Nä, skaffa dig Facebook själv istället och kolla vad det är för något.
Personligen har jag aldrig förstått vitsen med det, vi tycks ha glömt bort vanligt sätt att träffas och umgås på än att sitta framför en dator eller mobiltelefon.
Men det är ju min helt personliga åsikt
Chrille,du tänker rätt, men tyvärr har tiderna ändrats starkt. Finns snart inget media utan reklam och annat störande. Om du någon afton har P4 påslaget strax före 18 00 så körs det ett barnprogram där varje dag. När det tar slut kommer en liten barnröst som låter som 5-6 år gammal, "gå in på www, etcetc, där finns de jättemycket roligt". Tidigt ska det börjas. Som sagt, det gäller för SR och Svt att hänga på tåget. Hälsn. L.
Annons
Sveriges Radio är för mig totalt likgiltigt. Har inte hört dom på många år. Jag blir
informerad om nyheter via Internetstarts hemsida.

Internetstart kör med Svenska Dagbladet =Svd!

Det räcker tycker Daniel. Mer skall inte mina medlemmar få reda på.
Svd har en sida som återkommer stadigt." That´s was en Error."
Det betyder att något är galet.

Jag trodde dom menade Syrien först. Men det är tekniskt fel hos Svd.
Man kanske skulle byta ut Svd, mot något mer livskraftigt.

Jag vet att det finns. Metro är bra men inte att lita på dom heller.
mitt 6åriga barnbarn ringde på sin mobil nyss och sa att nu har han lagt upp bilder på facebook som var tagna när han åkte slalom idag.



vi ligger i lä gubbar.
Göcke !

Det kan jag också. Skickar bilder både hit och dit. Jag är bara 73 år.

Det lärde jag mig i tidig ålder (65 år) tror jag. Tack vare Internetstarts bildgalleri
så tog jag mig i kragen ordentligt.

Nu lär du dig skicka bilder, annars får du ingen efterätt, sa jag till mig själv.
Det fungerade faktiskt. Men det tog tid.
Hahahaha,, Göcke,,,visst va det rätt så likt det jag skrev tidigare? Sånt är livet numera. På stan, i varuhusen, överallt går ju det små arvtagarna o kikar i en mobil eller en app va det nu heter. Över gatukorsningar utan minsta blick åt sidan till ex, fast barn gör ju och säger som föräldrarna, så de är ju egentligen oskyldiga till mycket. Och som leiake skrev, bra att man kan kolla på nätet, ja visst går det bra, men man vill ju kanske lyssna på musik, koppla av i soffan också en stund och bara må, då blir ju radion gott sällskap med. Trevlig helg,, L.
chrille2 , radiopratarna för inte reklam för Facebook utan deras sida på Facebook-
varenda kanal har ju en egen sida där
du har så rätt lagera

men nu lyssnar jag på radion via mobilen_FONEN, det har jag gjort i mer än 10år

undrar hur det kommer att bli när otyget ska sitta som armbands-FON i en nära framtid, hoppas att det går att bada med den, för jag dyker med min klocka.

Annars så tar den nog tvärstopp.
Ja du Göcke, du får dyka inomhus i badkaret då, annars kanske det går illa, ljudet kan försvinna i U-båts-läge. Ha den bra tid. L.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem