Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Windows 8 Blue

Windows 8 Blue

Någon som har hämtat Windows 8 Blue och testkört det ännu?
Antal svar på detta inlägg: 27
Sidor: 1 2 3 Nästa »

Windows Blue är den nya.? Windows9 (eller Windows 8,5) som är beta än men förmodligen kommer till sommar eller senare i år.

Ja synd om leiake som ny måste lära sig ännu mer nytt. Jag slipper ju det för jag hänger kvar på XP som är felfri (går lika bra att surfa med den som med W7 och W8.) Har testat både W7 och W8 men så länge XP funkar överger jag inte den.

Win 95 - Bra

Win 98 - Bra

Win ME - Skit

Win XP - Bra

Win Vista - Skit

Win 7 - Bra

Win 8 - Skit

Win 9(?) - Skit?

så ser min lista ut i alla fall över OPn hittills


DedaPera , det är något medelålders streta emot syndrom du har

och då brukar det bli skit i slutänden.
Challe , du får de nya uppgraderingarna när de kommer.
Annons
DedaPera !

Om vi skall klassificera olika operativsystem så är nog W8 bäst. Kanske lite onödigt mycket på en gång med alla appar och allt.

Men W8 Pro är tänkt för pekskärmar och plattor.

IE 10 tycker jag är snabbt och bra. Stabilt som en furumöbel. Jag brukade göra
en fabriksinställning varannan vecka förut, men sedan jag fick W8 och IE10 så har
jag inte behövt utföra denna operation på 5 månader.

Allt som kan "djävlas" finns redan i W8. Därför kan Windows hålla reda på detta..
Blir det något galet så ploppar det upp en skylt.

Vänta så fixar vi detta

Ofattbart men sant.
Win Vista = skit, kan du definiera det påståendet,

Har Vista på 2 datorer och det fungerar lika bra som XP pro som jag hade före Vista.

Bengan
Vad skall ni göra när XP inte finns mer ? Dom slutar väl uppdatera snart ?Håller med leiake win 8 nästan för bra
Jag har Win98 på en dator XP på en och Win7 på en. Den jag använder hela tiden är XPn på grund av att jag inte har lust att slänga ut en massa pengar på att skaffa alla de program som jag använder och som inte går att använda i Win7.

Jag hade Win8 på den med Win7 men den var inte bättre än 7:an så den åkte ut från den datorn och kommer aldrig tillbaka.

Att ett de slutar att uppdatera XP innebär inte att den försvinner liksom Win98.an, den funkar fortfarande felfritt.

Bakåtsträvande vet jag inte om man är men jag använder det system som jag fortfarande får mest ut av i mitt arbete oavsett om det nu är win98, XP eller Win7
Nu är det klart XPn som jag får mest ut utav.

Jag köpte en ny dator och som brukligt så är ju redan någonsorts windows installerad, och i denna Windows 8 förståss. Jag kommer inte överens med denna utan tycker att Apparna bara är en onödig tingest.

Sambon hade en gammal dator ståendes med Windows Vista, 6gb ram och super snabb så den har jag nu, den andra nya ligger i ett skåp tills vidare.

/*Bandit*/
Då är du ju med "bakåtsträvare" Bandit fast vi gillar olika OP


men farbror leiake då
"Allt som kan "djävlas" finns redan i W8. Därför kan Windows hålla reda på detta..
Blir det något galet så ploppar det upp en skylt.

Vänta så fixar vi detta


Det djävlas inte av sig själv du måste göra något galet om det djävlas så mycket som det gör för dig oavsett om du behöver sen göra din "fabrikare" själv eller om den görs automatiskt som du påstår att Win8 gör åt dig.
Hur du än vrider och vänder på det så spelar det ingen roll om vilken OP du har, du drar in en massa "skräp" på datorn ändå ....

Håller med Dedapera !
Men man kan ju inte motsätta sig fabror leiake som vet allt !

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem