Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Övrigt

Boston bombare

Boston bombare

Vilken fantastisk insats av den amerikanske polisen, en otrolig insats för att fånga 2 terrorister som verkligen måste oskadliggöras.

Hade svenska polisen lagt en tiondel av den mödan för att gripa Palmes mördare, så hade han tagits inom ett par dagar, tänk er själva att stänga av en miljonstad, och gå o knacka på tusentals dörrar inom ett dygn, tycker svenska polisen skall lära sig av hur man skall agera i ett liknande fall nästa gång.

En annan stor skillnad är att man i USA får gå ut med namn, foto, nationalitet och även nämna vilken religion de eftersökta tillhör, i Sverige hade det tyvärr varit otänkbart!!!
Antal svar på detta inlägg: 17
Sidor: 1 2 Nästa »

Nu är den yngre bombmannen också fast.

Verkligen bra jobbat av polisen. Verkligen är inte rätt ord. Fantastiskt bra gjort
är nog det rätta. Jag är imponerad till max.

http://korta.nu/el2qj
En oskyldig väktare har fått sätta livet till.
Oskar !

Det var ju onödigt. USA behöver alla väktare.

Undrar vad dessa terrorister vill med sitt meningslösa våld. Är det hat eller vad är det. Jag fattar "nada " som är ett nytt ord som jag tycker om.

"Nada" betyder troligen att jag fattar lite i kanten men jag fattar inte hela grejen.
Terroristdåd är för mig "nada". Minst sagt.

Terroristdåd har ju motsatt effekt mot vad som är tänkt. Det gör ju livet sämre
för alla. Så kan vi inte ha det.

Nu framkom det att dessa unga bombmän har figurerat i polisens register som suspekta. Men dom var inte farliga. Jaså!!
Annons
Jag tycker också att den amerikanska polisen gjort ett fantastiskt jobb. Att personer råkar illa ut i sitt yrkesutövande är naturligtvis att beklaga. Värst är det självklart för familjen som mist en medlem.
Vad jag däremot tycker är bedrövligt att man inte kommit till rätta med sina
vapenlagar. Det är många personer som fått plikta med livet p.g.a. att vem
som helst kan köpa automatvapen etc. Jag vet att vissa stater har skärpt sina
lagar, men det borde ha gällt hela U.S.A. Obama har en del kvar att göra.
Illegala vapen finns som bekant överallt, även i Sverige. Att komma åt dessa är naturligtvis inte helt enkelt.
Håller med fullständigt, och senast i denna veckan läste jag Obamas liberalare förslag röstats ner i senaten, en skamfläck för ett land jag älskar!!!!!!
Jag instämmer inte i hyllningarna av bostonpolisen. De löste problemet snabbt men med onödigt mycket döda som följd. På typiskt american way som i vilda västern.

Polisen hade lokaliserat terroristerna. De hade ingen gisslan. Poliserna deltar i eldstrid med följd att en terrorist och en polis dödas. Var det ett lyckat utfall?

Den andra terroristen flyr skadad. Vem hittar honom? Inte var det polisen.

Att mob så stora styrkor som gjordes i detta fall så snabbt det klarar ingen av att organisera på ett vettigt sätt. Finns t.om. risk för att de olika grupperna skjuter på varandra.

Jag följe livestreaming på en am tv kanal och man såg horder av poliser som stog i gatuhörn och inte gjorde nånting. Makt demonstration utan nytta. Ju fler kockar desto sämre.............
pedhan !

Nu är du orättvis, på gränsen till vansinnig.

Givetvis trodde polisen att det var en större grej och inte ett pojkstreck.
Lägga bomber i en soptunna är inget terrordåd. Det gjorde jag i min ungdom några gånger. Påsksmällare hette det då.

Polisen i USA skötte detta briljant.
Håller inte heller med pedhan.

Att en terrorist dödades kan bara räknas på plussidan, hoppas den andre får dödsstraff. Om man själv försöker döda, vad har man då för rättigheter att leva.

Hade norska polisen haft samma möjligheter att stoppa Breivik kunde många liv sparats, tycker inte det finns andra medel att snabbt få slut på mördandet än det polisen visade upp i USA, slå till med alla medel oavsett vad det kostar.

Hade svenska polisen haft samma möjligheter så hade Palmes mördare varit gripen inom några dagar, det går inte att skylla på kostnaden, det hade säkert blivit mycket billigare än den utredning som än idag slukar massor med pengar.

Att sedan en väktare fick betala med sitt liv är djupt tragiskt, men med vad som kunde hänt så känns det ändå inte som det viktigaste.

leiake, för en gångs skull håller jag med dig
leiake, för en gångs skull håller jag med dig .

Den karamellen suger jag på länge.
pedhan. Din analys är klarsynt och genomtänkt.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem