Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Övrigt

Boston bombare

Boston bombare

Vilken fantastisk insats av den amerikanske polisen, en otrolig insats för att fånga 2 terrorister som verkligen måste oskadliggöras.

Hade svenska polisen lagt en tiondel av den mödan för att gripa Palmes mördare, så hade han tagits inom ett par dagar, tänk er själva att stänga av en miljonstad, och gå o knacka på tusentals dörrar inom ett dygn, tycker svenska polisen skall lära sig av hur man skall agera i ett liknande fall nästa gång.

En annan stor skillnad är att man i USA får gå ut med namn, foto, nationalitet och även nämna vilken religion de eftersökta tillhör, i Sverige hade det tyvärr varit otänkbart!!!
Antal svar på detta inlägg: 17
Sidor: «1 2

Alternativet i Sverige hade varit att låta detta bli en skrivbords utredning i vanlig ordning, och polisen hade kallat till den ene presskonferensen efter den andre talat om hur långt utredningen har kommit och vad man misstänker.

En annan sak jag reagerar oerhört positivt över är att man i USA inte ser negativt på kamera övervakning, samma sak gäller i de flesta länder, tunnelbane bombarna i London fångades upp av kameror, och även i Sverige hade vi framgång med Anna Linds mördare som filmades av en intern kamera.

Kameror är något vi måste lära oss leva med, har man ett rent samvete så kan det enbart vara positivt, de kan rädda många liv, och vara bevis i framtida terrorist attacker och andra brott, allt för att skydda hederliga medborgare, för min del får de gärna installera en i mitt badrum om det skulle anses nödvändigt.

En väktare dödades som sagt vilket är ytterst tragiskt, men de här terroristerna skall betraktas som soldater i krig, och som i alla krig lider civilbefolkningen oerhört, det upplevde jag själv i England under andra världskriget, och freden vi så småningom fick kostade miljontals människors i hela världen, det är ett pris vi måste vara beredda att betala.
Jag håller med om att polisen gjorde ett snabbt och bra jobb fram tills dess att de hade ringat in terroristerna.

Då vet man vilka de är, hur många de är och var de är ungefär. Man är säker på att de inte har nån gisslan.

Att i det läget inte lugna ner sig och försöka ta dom levande, vänta ut dom, tycker jag är fel, man fick en död polis och en död terrorist, en lyckades fly skadad.

Det här handlar om poliser som tänker med pungkulorna istället för med hjärnan.

Om det här skett i Israel eller Tyskland hade vi fått ett bättre utfall. Till och med engelsmännen hade klarat det här bättre.

Att jämföra den här polisinsatsen med den vid Palmemordet är som att jämföra äpplen och päron. I Boston så fanns det tusentals poliser redan i tjänst pga loppet, Palme mördades en helgkväll i en tid när ordet terror knappt var uppfunnet, vi trodde inte sånt kunde hända, man tillsatte Hollmer för att man ville ha en man som skulle röra till det i utredningen.
Vad är det som gör att dom hatar så att oskyldiga dödas ?
Annons
Kan besvaras med ett ord, tror jag! Religion!
Enligt CNN TV så har den taxiförare som körde dem efter bombningen uppgivit att de sagt, att de skulle inte döda honom för att han inte var amerikanare, så nog var de terrorister och inte några vilseledda killar som det slog slint hos.

Dessutom har de uppgifter på att den äldre brodern varit på ett terrorist läger i ett f.d sovjetiskt land i 6 månader!
north!

Tog dom en taxi efter att dom hade bombat och berättade för taxichauffören så var
dom extremt "bombade" själva.

Nu förstår jag varför polisen var så snabb att ringa in dom. Dom åkte dit taxin kört dom. Lätt som en plätt.

Läste att en värmekamera avslöjade den yngste i en båt. På ett annat ställe stod det att ägaren till båten såg blodfläckar på bakgården. Jag tror han såg ännu mer
men var naturligvis rädd då han visste att bombaren var beväpnad.

Bombaren är så skadad att han inte kan prata, och kommer inte att kunna prata.
Idioter kan bara hålla med.Enligt CNN så kommunicerar den överlevande genom att skriv lappar som svar till förhörs ledarna!

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem