Lördag 21 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Sommar i Skåne

Sommar i Skåne

På mitt grönskas torg idag.

Svensk gurka 2 för tio kronor

Svenska tomater 20 kr kilot

Svensk ny potatis 120 kr kilot

Belgiska jordgubbar 30 kr litern

Dessutom första doppet i Öresund i söndags, nu har vi några månader att njuta av livets goda
Antal svar på detta inlägg: 7
Alltså north,,,,,måste du retas med oss på det där sättet,hahahaha. Här uppe runt Sthlms-reg stormar det och blåser så man kan inte ens hänga ut en liten balkongflagga utan risk att den flyger iväg. Valborg + C-G skulle ju firas annars idag. Och ännu gäller tjocka jackor och byxor utomhus i alla fall. Nåja, njut du och må väl det ska vara så denna tid. Hälsn, L.
HAHA, tack jag njuter av att bära shorts sedan flera veckor tillbaka, och dessutom bara en skjorta i alla fall dagtid, men jag lovar, det kommer till er också
north jag undrar var på jorden du befinner dig för inte är det väl i Skåne som du skriver. Det är möjligt att torgpriserna stämmer men vädret gör inte det. Här är då definitivt inget shortsväder ännu och har knappast varit heller. Nu bor jag visserligen på östsidan men inte har det varit så stora temperaturskillnader mellan öst o väst.
Annons
i Linköping blåser det 10sekundmeter i byarna, men solen lyser mellan molnen och det är +10grader i skuggan
babo43, jag bor i Malmö. Allting ä relativt som man säger, tittar jag ut nu så är det lite växlande molnighet och en temperatur på 13 grader, blåser enligt Danmarks väderrapport 7 sekundmeter.

Sedan är jag en sådan människa som aldrig fryser, shortsen åker på så fort vi har 7-8 grader, och att bada är för mig helt godkänt om vattnet är lika många grader, bada är kanske att ta i, men i alla fall ta ett dopp, det viktigaste är att solen skiner och man finner någonstans det är lä, så idag blir det nog inget dopp igen, men troligen imorgon
OK då förstår jag att du har börjat använda shorts. Men vi normala människor lär nog vänta ett tag till innan shorts o dylikt kommer på. Jag tycker det är ganska kallt så jag har minsann jacka på mig när jag går ut annars fryser jag ihjäl.
Och jag har kommit hem från 28 - 30 graders värme. Uppäten av moskiter.
Nåväl sommaren kommer väl hit också.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem