Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Övrigt

Vart är vi på väg?

Vart är vi på väg?

På nyhetssidor och i TV läser man detta ikväll; En femårig pojke som lekte med ett gevär har råkat skjuta ihjäl sin tvååriga lillasyster. Pojken hade fått geväret i present, uppger delstatsmyndigheter i amerikanska Kentucky, där händelsen ägde rum i tisdags.
Han hade fått geväret, en sportskyttemodell avsedd för barn av sina föräldrar. Otroligt. Vad ska hända i framtiden? Godnatt. L.
Antal svar på detta inlägg: 11
Sidor: 1 2 Nästa »

Ja, jag blir livrädd när jag tänker på USA. När kommer det hit? Vilket u-land det är på många sätt. Alla uteliggare i världens rikaste land! Skulle inte vara så om politiken lades om. Likadana kålsupare bägge partierna. Lider med alla enskilda och familjer som blir utsatta för detta.
Det är ju helt obegripligt hur föräldrar kan ge en femåring ett vapen med vilket det är möjligt att döda. Det kan bara ske i USA, eller? I detta fallet borde den förälder som försett femåringen med vapnet ställas inför rätta och straffas för medhjälp till mord. En tragedi för familjen och inte minst för femåringen.
alsv !

Det sker bara i USA tror du. I Africa får pojkarna vapen i 3 -årspresent. Flickorna
får en spann att bära vatten i.

I Stockholm får flickor vapen i tidig ålder för att skjuta lillebror om så behövs.

http://www.internetstart.se/bildgalleri/pics/04418.jpg

USA är landet med privata skjutvapen som skydd för skurkar. När dom lärt sig att det finns vapenskåp att låsa så barnen inte skjuter ihjäl varandra, då har dom kommit långt i utvecklingen.
Annons
Morning ,,leiake, har du verkligen underlag för ditt påstående att det finns dödliga vapen till pojkarna för att döda sina syskon i Sthlm? I så fall var och hos vem? Ursäkta mig ,men jag tillåter mig tvivla på den saken. Inte för 5-åringar i alla fall. Ha en bra dag. L.
Det är en skrämmande utveckling vi ser, inte bara i USA, men där anser man ju att man kommit längst i utvecklingen. Man har t.ex. flugit till månen och gjort många andra tekniska framsteg. Det sunda förnuftet ser dock ut att lysa med sin frånvaro. Resultatet ser vi i händelsen enl. ovan. SKRÄMMANDE !!
Att ge barn leksaksvapen anser jag ge felaktiga signaler. Vi skall inte tala om alla spel med våldstendenser. Det är klart att barn tror att det skall vara så här.
Här är det föräldrarnas ansvar att uppfostra sina barn till att bli normala samhällsmedborgare. Det förutsätter naturligtvis att föräldrarna inte har ett vacuum mellan öronen.
alsv !

Du stavar rätt till vacuum. Jag är imponerad.

Föräldrar som köper dödliga vapen till sina barn har inte ens vacuum mellan öronen. Dom har ingenting. Öronen sitter bara fast i skinnet.
Apropå kopplingen föräldrar/barn. Det finns ett gammalt hållbart ordspråk angående barns uppträdande i livet. "Barn gör inte som föräldrarna säger, barn gör som föräldrarna gör" . Den enda sanningen. Hälsn. L.
Jag älskar USA, det är och har alltid varit mitt drömland, egentligen finns det bara en sak jag hänger upp mig på, och det är deras vapenlagar. Att pengar som plöjs ner i vapenindustrin skall vara mera värt än människoliv, det är en skam som de alltid kommer att få leva med som jag ser det.

I nedanstående artikel som jag fick för några minuter sedan från en anhörig i USA, står det bl.a att många är så tacksamma att barnen får bära vapen så de kan ge sig ut o jaga tillsammans, vad säger man.

http://korta.nu/nxu3z
Även solen har sina fläckar...
leiake!
Du har helt fel, jag tror att dom tänker med öronen för de har ingenting mellan dem.
Detta gäller för övrigt också de som stiftat de amerikanska vapenlagarna.



Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem