Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Hobby och motor

Rubriker på IS

Rubriker på IS

Goddagens i stugan. Kanske man missat frågan förut, men jag undrar vem det är som sätter rubrikerna på IS-sidan? Sporten till ex, "fiasko för Tre Kronor direkt", det va ju inte så kul men det är historia nu, tycker jag i alla fall. Vem ändrar sidan etcetc? Flera dagar sedan det där hände nu. Hälsn. L.
Antal svar på detta inlägg: 11
Sidor: 1 2 Nästa »

lagera , nyhetsfeeds , kommer alltid från den sidan man hämtar dem från.
OK,men vem hämtar dem och vem byter ut dem? Om jag fattat rätt så är väl någon på IS som hämtar? Vi som använder IS hämtar väl inte några sidor med nyhetsfeeds, inte gör jag det i alla fall. Förlåt mig om jag inte fattar förloppet. Hälsn. L.
IS hämtar hem dem från DN och SvD , och uppdateras de inte hos dem så uppdateras de inte hos oss heller.

//hämtningen sker med ett skript som tex tidningarna håller med //
Annons
SvD håller på med sin kampanj att få oss betala. Men jag vill inte.

Har hittat ett sätt att kringgå deras lömska planer. När jag kollat på 25 rubriker
så sätter dom igång att jaga mig.

Då rensar jag min webbhistorik och kan köra vidare utan problem. Gjorde ett
försök nu och det lyckades.
Aha Göcke,,,nu gick ljuset upp här, tror mig ju ha sett de orden tidigare. OK, då är det ju lite segt på den fronten kan man väl säga. Inget världskrig, men ändå på tiden kanske. Ha en bra dag. L.
problemet är ju hos DN , som vi har haft liknande av förut, och som finns hos andra också. så hur vi än vrider och vänder så , ibland kan man bara vara åskådare och gilla läget och kanske protestera hos tidningarna
ibland så ändrar de skripten och då får Daniel ändra den strängen, SvD har ju inte labbat färdigt ännu

här ser du hur dessa rss kan se ut på SvD

http://korta.nu/d6etn

vill ni kan ni lägga till egna i webläsaren, den har liknande möjliheter
lagera !

Här kan du läsa på så att du hänger med i svängarna.

Du är inte ensam i din undran vad RSS är. Men nu kan vi.

http://www.genealogi.se/RSS/om_rss.htm

Ja just det ja, men det får vara, det var bara nyfikenheten om varför rubriken inte tas bort om den matchen till ex. Det är ju lite svagt av SvD att inte jobba lite snabbare kanske. Nu ut i solen och känna på värmen kanske. ha det. L.
Hello, hur som helst, nu är i alla fall rubrikerna ändrade om den saken vi talade i förmiddags. Slumpen eller något annat, vem vet. Hälsn. L.
lagera , det finns ingen slump i denna hantering

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem