Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Vunnit hos Facebook

Vunnit hos Facebook

Att de bara orkar!! Och hur finner de mina e-mail adresser? 1 adress har de via mitt konto på FB, men jag har 2 till där jag fått samma mail??


Kära Facebook-användare,

Den Facebook-teamet vill informera er och gratulera er för att dyka upp som vår 2013 Facebook Rewards vinnare. Snälla, ursäkta vårt dåliga svenska. Facebook är faktiskt ett engelskt företag som försöker tillgodose alla språk.

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 17
Sidor: «1 2

Jag hoppas att detta når dig i tid, jag gjorde en resa till London, Storbritannien och min handväska blev stulen med mitt internationella pass och mina kreditkort inuti. Ambassaden är villiga att hjälpa mig att ta ett flyg utan mitt pass, jag behöver bara betala för biljetten och hotellräkningarna. Till min förfäran kan jag inte få tillgång till mina fonder utan mitt kreditkort och kontakt med min bank, men de behöver mer tid för att kunna ge mig ett nytt kort. I den här olyckliga situationen tänkte jag fråga om ett avlöningsdagslån som jag kan betala tillbaka så fort som du kommer tillbaka. Jag behöver verkligen vara med på nästa flyg. jag behöver 1450 pund Berätta om Jag kan hjälpa mig genom Västra Unionen(Western Union) eftersom det är det bästa alternativet jag har. De gav mig ett temporärt pass vid ambassaden så det är inget problem, om du har pengar kan du skicka dem via den västra unionens kontor och inom 20 minuter borde de vara framme. Jag kan skicka detaljerna för hur fonderna kan skickas till mig.
Jag ser fram emot ditt svar.
osv.....


fick detta i mail från en bekant,

liknande cirkulerar runt världen.
men det är bara så att har man kontaktat banken osv
är det andra rutiner än detta ,
Märkligt är det..... Jag använder inte Fb, och har överhuvudtaget inget konto, och ändå har jag vunnit storkovan . Jag tror nog att jag håller mej till mina stående lottorader även i fortsättningen, sist blev det en vinst på 22:-
Ja detta med internet är fantastiskt.. Jag har själv använt det sedan den dagen man kunde börja surfa 94-95, men som sagt detta med epost adresser är också fantastiskt, märkte en gång när jag hade hotmail så gick jag med på en sida där man skulle ange sin epostadress.

Det tog inte många dagar förrän jag fick en hel del olika mail där det i slutet på de flesta stod: Vill du inte längre ha mail från oss så klicka på följande länk osv. Jag skrev tillbaka till en av de som jag fått mail i från och frågade varför jag ska behöva säga upp nåt som jag inte ens gått med på och de svarade att eftersom jag blivit medlem på sidan så fick de som frågade dem adressen.

Men inget konkret om hur jag blivit deras "kund"..
Annons
HeanHäxan, grattis till "storvinsten" ! Själv hämtade jag ut hela ÅTTIOÅTTA (88) svenska kronor förra veckan.Så vi vann nog på samma dragning. Har ett system som ger minst 4 ggr vinsten om det blir vinst. Men den stora millen väntar vi på. Vi delar väl då hoppas jag? Hälsn, L.
lagera.... jag törs nog inte lova att vi delar, tror nog att mina arvingar skulle bli lite fundersamma . Jag väntar på storvinsten, och den ska delas i 25 delar. Nu sist besvärade jag mej inte ens att åka runt och dela ut någonting, hade väl varit lite futtigt att dela 22:- på 25. O m det nu skulle slå till, så behöver jag ju inte vara ensam vinnare....., du kan ju få vara med och dela på det viset
Ha en bra dag/
Jag vann på postkodlotteriet för 2 veckor sedan, så de hade dragit mitt postnummer och trodde det skulle bli en rejäl peng, men icke det skall var rätt summa och siffror också, så det blev inte mer än 500 kr, så lite besviken blev jag
Hej, ja tyvärr så är det ju så,otack är världens lön, och när det regnar manna från himlen har den fattige ingen hink. Kända ordstäv och sanningen rakt av.Ha det bra. L.

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem