Lördag 21 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Mitt barnbarn

Mitt barnbarn

Jag har tidigare berättat om mitt nu 12 åriga barnbarn, som fick genomgå en väldigt traumatisk skilsmässa mellan hans föräldrar, det löjliga skälet framkom i tingsrätten, hans pappa ville inte ha honom alls om han inte skulle spela ishockey.

Sedan den dagen domslutet kom har han inte träffat eller ens pratat i telefon med sin pappa, och hans 2 äldre bröder som pappa hade i ett tidigare 20 och 23 år gamla, har förbjudit att de träffas.

Fattar inte att en pappa kan ha sådan makt över sina barn när de vuxit upp till män, och jag fattar inte heller bröderna som inte kan bryta sig loss.

Jag fattar däremot pappans agerande, för ingen gör väl på det viset utan att vara väldigt sjuk!!!
Antal svar på detta inlägg: 11
Sidor: 1 2 Nästa »

Antar att IDIOTEN till "pappa" agerar som han gör pga sitt eget TOTALT MISSLYCKANDE som ishockeyspelare eller människa...å vad gäller bröderna så är de inget att ha...som låter sig hunsas av en IDIOT...Hoppas att barnbarnet står på sig å inser att de är inte värda att lägga nån energi på...FAN, nu blev jag RIKTIGT FÖRBANNAD....såna här människor borde KASTRERAS....USCH å FY SVORDOM
Jag blir illa berörd av det som du skriver eftersom jag tycker inte om att påtvingas andras åsikter vilket du faktiskt gör. Jag har aldrig träffat människan du skriver om så vad har jag för rätt att döma. Jag antar att du är part i målet och är väl knappas ojävig. Jag tycker det är för j-ligt när man använder barnen som vapen, vare sig det är skilsmässa eller andra oskiljaktigheter. Men det blir ingalunda bättre av att vädra känslorna i denna typen av forum. Du ser själv - nu har personen blivit utnämnd till IDIOT av en för honom helt okänd människa. Hur vet jag att din beskrivning är sann?
Jag förstår din frustration men jag kan inte ge mig in i en diskussion om en för mig helt obekant människa.
babo43, jag respekterar naturligtvis det du skriver, men i min värld är det helt otänkbart att ta avstånd från sitt eget barn, och vems fel hela eländet beror på är ovidkommande, tycker det är oerhört fegt att agera så, skulle till o med vilja kall det ett brottsligt förfarande.

Man som sagt, vi människor är olika, och tur är väl det!
Annons
babo43....Jag förstår att den "personen" är jag, helt rätt...jag har ingen aning om vad denna person är för människa...MEN, jag utgår i från (alltså JAG VÄLJER) att tro på att huvudinlägget är sant....ingen TVINGAR MIG till något, å detsamma gäller dig å alla andra...man, gör sina EGNA val...å som skrivet, är detta på riktigt så är det rent för jävligt!!!
Varför skulle ljuga, varför skulle jag i så fall någonsin tro på det som skrivs på detta forum. Denna historia har jag berättat om flera gånger när utredningar m.m pågick, så om någon tvivlar och har intresse så finns de i arkivet.

Känns faktiskt lite tråkigt att inte vara betrodd, när man försöker beskriva något som även för mig haft stor påverkan både fysiskt och psykiskt de senaste åren, det blir väl så när man är gammal och ser sitt älskade barnbarn gå igenom det han gjort, och jag kan faktiskt inte inse varför jag inte skulle skriva om det här, om inget annat så hjälper det mig att få skriva av mig.
north...stå på dig å hoppas att ditt barnbarn, du å alla andra inblandande i denna tragiska händelse kan gå vidare utan att det sätter alltför många spår

Kram
Tack Mimmi61
Hej north och ni andra med. Om jag fattar detta rätt så talar north om sin egen son och utnämner honom till en mycket sjuk människa, rätt ? I så fall är det hårda bud i livet. Fler kommentarer onödiga. Hälsn. L.
Nej Lagera, en klar missuppfattning, eller så har jag svårt för att klargöra, kanske beroende på åldern, hans mamma är min dotter!
Aha north,, förlåt mig, jag fattade ju helt fel ja. Så det kan bli, livets hårda skola. Hoppas det ordnar till sig i alla fall. Lev väl. L.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem