Fredag 17 maj 2024 vecka 20
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Kräftskiva

Kräftskiva

I dag fans det 159 kräftor i burarna! En bra inkomst på pensionen ( taxfree)

Det är vidrigt att äta dessa kryp. Om man försöker att bryta upp klorna med en kniv, skär man sig.
Försöker man med tänderna skär man sig på tungan!! Dagen efter lukta man pyton i munnen.

Jag avstå detta stölleprov
Antal svar på detta inlägg: 15
Sidor: 1 2 Nästa »

Dä´ä´ inte kräftorna eller en´s surströmmingen som är det viktigaste, anser jag! Dä´ä´det man sköljer ner eländet med...

http://korta.nu/xi5vc

LassesS60

Skölja ner kan man göra utan dessa små terroister!!
Annons
Kräftor är asätare. Det låter inte gott. Brukar plocka bort den svarta strängen om
jag blir tvungen att äta kräftor.

"Men att äta kräftor var ännu bara etablerat i landets översta skikt. Carl von Linné, till exempel, ansåg inte att människor skulle inmundiga vad han betraktade som insekter och för den svenska allmogen var det ännu på 1800-talet otänkbart att förtära kräftor. Kräftor, liksom svamp, räknades ”för herrskap”, inte för vanligt folk. Motviljan späddes på av Bibelns gammaltestamentliga förbud att äta ”djur som många fötter hava”. Men värre var att kräftorna sågs som asätare som livnärde sig på drunknades lik."
Leiake!
För mig får dom gärna äta dessa insikter.Blir jag bjuden får dom bjuda på ätlig mat! Annas skiter jag i det!

Kräftan har kanske ätit människor lik!!! Innan dom blev fångade?
Om ni visste vad grisarna stoppar i sig skulle ni inte äta fläskkött!
Kräfter och skaldjur är gott. Vad dom äter kvittar väl, kött som kött antingen dom kommer från människa eller en spindel. Har en bekant som var med och drog upp ett lik i Mariestad, Vänern. Inuti kroppen fanns det ett antal ålar som gillade den dieten.

Smaklig kräftskiva!
Om man går på restaurang och det står på "Dagens erbjudande" att vi har stekt
asgam som är fylld med röd och vit svampstuvning idag.

Då beställer alla den i stället för fläskkotlett med kantarellstuvning.

Ingen äter asgam vad jag vet, men kräftor går bra. Konstigt.
Är man muslim så äter man inte hund eller gris. Hellre dör dom.
Köttet i ett djur blir ju inte sämre av att djuret äter as. Ta björn som ex.

För vissa försvinner aptiten av vissa djur för att man äcklas av lagrade bilder i skallen av det djurets ätande. Så vad som är ätbart eller inte blir ju individuellt.

Det är ju inte så många som sett kräftor äta as medan däremot asgam har ju de flesta sett i afrikafilmer. Så inte så konstigt.


Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem