Fredag 17 maj 2024 vecka 20
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Syrien

Syrien

Hoppas inte Obama ger sig in i Syrien för då är nog tredje världskriget på gång.

Om man dödar människor med gas eller kulor och bomber. Det kvittar väl.

"Iran kommer att stödja Syrien "till slutet" meddelar samtidigt chefen för det iranska Revolutionsgardets elitstyrka al-Quds. Uppgifterna om kemiska vapen är bara "en förevändning" för att attackera Syrien, säger Irans högsta ledare Ali Khamenei, enligt AFP."

Det är en förevändning tror jag också. Men varför. Olja antagligen.
Antal svar på detta inlägg: 27
Sidor: 1 2 3 Nästa »

(Kopierat och klistrat)
"Syrien står för bara 0,2 procent av världens oljeproduktion"

Mer lönsamt med ett annat land om det var för oljan, och tror nog att jag föredrog en kula framför gas med dom krampor och smärtor det förorsakar själv om resultatet blir detsamma!
Att få bort diktaturer är ett måste. Med alla till buds stående medel.

Annas får vi aldrig någon fred på vår planet.
Obamas iver att attackera Syrien förvånar mig, kan knappast bero på gasen, tror istället att orsaken kan vara Israel.

Israel måste vara mycket bekymrade över den arabiska våren. Först Egypten där styret var på väg att bli muslimskt men det stoppade militären ivrigt påhejade av Israel/USA. För att undvika att Syrien blir samma soppa så tror jag att USA/Israel måste få igång en väpnad konflikt så att sedan s.k. fredsbevarande styrkor kan sättas in i landet för få kontroll.

Kom ihåg, Israels problem är oxo USA´s.
Annons
i Syrien måste det vara rena soppan just nu, och det påhejas ju av Kina/Ryssland/Iran.

det är lätt att glömma att alla har intressen där
men alla glömmer de civila dödsoffren
Tycker man att det vore fel med ett ingripande mot Syrien, så måste det väl betyda att man accepterar en regim som gasar ihjäl sin befolkning, tycker vi upplever historien på nytt efter 70 år
Varför gasar man ihjäl sin egen befolkning. Det låter ologiskt. Jag tror Putin har rätt. Det är rebellerna som har gjort detta då dom tydligen ligger i underläge just nu.

I krig och kärlek är allt tillåtet, t.o.m fula trix.
http://korta.nu/7q2qr
http://cornucopia.cornubot.se

Scrolla ner lite på sidan.
bst !

Rebellerna går omkring med saringas. Vilka fulingar.

Bra sida du hänvisade till. Hoppas Obama läser den sidan
Bra sida bst, jag har inte fattat vad regeringen i Syrien skulle vinna på att använda gas mot civila, politiskt självmord, däremot så skulle rebellerna vinna på om väst lägger sig i konflikten för att då störtas regimen snabbare.

Jag tycker inte man skall acc gasattacker när civila dödas av gas, men först så skall inspektörerna få lämna rapport, det är det jag är förundrad över att inte Obama acc.

USA har nu skickat in en carrier till området och det tyder på att de inte bara ska skicka kryssningsmissiler utan oxo följa upp med flyg.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem