Fredag 22 november 2024 vecka 47
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Syrien

Syrien

Hoppas inte Obama ger sig in i Syrien för då är nog tredje världskriget på gång.

Om man dödar människor med gas eller kulor och bomber. Det kvittar väl.

"Iran kommer att stödja Syrien "till slutet" meddelar samtidigt chefen för det iranska Revolutionsgardets elitstyrka al-Quds. Uppgifterna om kemiska vapen är bara "en förevändning" för att attackera Syrien, säger Irans högsta ledare Ali Khamenei, enligt AFP."

Det är en förevändning tror jag också. Men varför. Olja antagligen.
Antal svar på detta inlägg: 27
Sidor: «1 2 3 Nästa »

Jag fick idag en update från Grekland om Syrienkrisen. Amerikanerna har placerat en massa krigsfartyg i grekiska hamnar dessutom har de placerat krigsflyg på Kreta. Grekerna är förtvivlade och tror att det här är början till ett mycket större krig
Nu är det nog inte riktigt så farligt för ett storkrig,. Men en diktator som ta dö på sitt eget folk, måste bort, och det fort!!
Risken för ett stort krig finns alltid. Det är bara och titta på historien.
Den här konflikten kan mycket väl vara det som utlöser nästa stor krig.
Vi (läs väst) ska inte lägga oss i alla problem som finns.
Sara Palin sa angående Syrien: ske Guds vilja. Det enda smarta hon sagt.
Annons
Sätter man sitt hopp till gud, då är man nog ganska illa ute!!
accepterar man att man får gasa ihjäl människor , då är vi riktigt illa ute.
oavsett vem som utförde detta.
Göcke !

Har du glömt USA och Vietnam. Där spred ju USA gifter tonvis. Dom kastar sten i glashus det snälla USA.

Hårklyveri kallar jag detta.

Måtte Obama besinna sig och lägga ner ärendet tills vidare.
På den tiden fanns det inget som förbjöd sådant leiake, den internationella överenskommelsen kom 1993, så det där med glashuset stämmer inte i detta fall....

Konventionen om förbud mot kemiska vapen

Konventionen om förbud mot utveckling, produktion och lagring av kemiska vapen samt om deras förstöring

CWC Participation.svg

Signerades 13 januari 1993
Trädde i kraft 29 april 1997
Parter 189

Konventionen om förbud mot kemiska vapen antogs i Paris 13 januari 1993.[1] Konventionen trädde i kraft i april 1997.[2] Konventionens formella engelska beteckning är Convention on the Prohibition of the Development, Production, Stockpiling and Use of Chemical Weapons and on their Destruction.

Om man använder gas vid krigföring så finns det nackdelar som talar emot. Om vinden vänder så tar man död på sina egna.

Det gör inte kulor även om det blåser storm.
Om nu ryssarna är så allert att försvara syrien,varför tar då inte hand om alla flyktingar då ??,var ska lilla sverige ta imot dom ??
Nä lägg ner allt i denna fråga o låt dom där ta död på varandet är lungnast så
för värdsfreden
mickel !

"Dom där " är tydligen araber du menar.

Jag håller med dig. Men nu har dom olja i överflöd så vi måste foga oss annars
har du inget bränsle till din grävmaskin.

Då säger du att jag jobbar i Norge och dom har egen olja. Glöm det! Den räcker
inte långt.

Sida:

Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

Logga in eller klicka här för att bli medlem