Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Märklig installering av Flash playe

Märklig installering av Flash playe

Jag lyckades inte installera Adobe Flash Player senaste versionen. Då växlade jag över till google´s webbläsare. Kunde då utföra installationen.

Jag använder för övrigt IE10 Om jag nu vill använda Flash P så kommer det upp en skylt som erbjuder mig att installera !! Flash P.

Då växlar jag till Google Chrome och då startar Flash P utan problem. Alltså måste den vara installerad --väl ?

Det skulle underlätta för mig om jag slapp byta webbläsare och undrar därför om det finns någon bussig person här som förstår sig på Webbläsare och kan komma med ett Tips om vad jag kan göra åt problemmystiken med webbläsarna.

Antal svar på detta inlägg: 14
Sidor: 1 2 Nästa »

Nattuggla !

Testa om du har Flash Play genom bifogad länk.
Troligen har du detta.

Ignorera därefter alla uppmaningar att installera Flash. Det kan vara ett försök att
lura dig till något du inte vill.

http://korta.nu/6neur
Det är olika versioner av Flash i IE och de andra webbläsarna. Du måste alltså installera dem i bägge.

Blessings!

LuckySwede®
Tacpå den lenkk !leiake och Lucke Swerde Vågar jag fresta på ert tålamod litei till

Jag gick in på" korta.nu. . -" och fick beskedet att Fl.P inte var installerat.

Jag återvände till skrivbordet och klickade på googlr chrome.

Jag besökte sedan till "korta nu. . ."igen, och fick besked om att Flash Player 11, nånting var installerat.

Kollat runt lite och anar vad som kan vara problemet : IE har så himla båttom att komma ut med nya versioner att programmakarna inte hinner anpassa sig
Jag kan förstås leva mad det här--Använda goole chrome om jag tänker använda använda lashF-Player oc IE för övrigt.

Vore det bättre tro om jag använde IE7
Annons
Livet blir ju enklare om man använder IE som enda webbläsare.

korta. nu är en förkortning av långa länkar. Jag kortade ner Adobe för att få plats
med raderna. Det är alltså inget program.
Det förändrar ju inget . Vad som gäller är att Flash P är installerat när jag har chrome som webbläsare och inte installerat ,när jag har IE10 som webbläsare.

Så kan det vääl inte vara ???


Jag har letat --.tycker jag--överallt men hittar ingen information hur man installera Flash P med IE ,så den går att använda med IE10 som läsare.

Jag blir fortfarande glad om jag får tips härifrån
Om du klickar på följande länk så kommer du till platsen där man installerar Flash.

http://get.adobe.com/se/flashplayer/

Klicka då bort valet att ha Chrome som standardwebbläsare. Sedan är det bara att tacka ja till installationen. Öppna naturligtvis länken i IE.
Ursäkta att jag så trög--Var kan jag klicka bort alternativet Chrome som webbläsare.

Jag brukar start nedladdningen från den sida Du länkar till .

Nedladdningen går bra ,men när jag skall installera ,så kommer en ruta som säger att ja<g måste stänga IE--annars blir det ej någon installation.

Då måste jag ha en annan webbläsare ,vad jag förstår, annars kan man väl inte komma till den plats Du länkar till.

Det känns lite som moment 22.
Nej Nattuggla. Du bara stänger ned IE under själva installationen. Det är ju en plug-in som skall installeras i webbläsaren - och då kan den inte vara igång. Bara stäng IE och fortsätt installationen. Och vad gäller alternativet med Chrome så kanske det inte kommer upp hos dig eftersom du ju tydligen redan har den installerad. Jag har inte det - och därför kommer det antagligen upp hos mig.

Lycka till!
Nu börjar jag VERKLIGEN känna mig tjatig. Hoppas det här blir sista frågan Jag startar alltså nedladdningen och stänger IE --Hur?-- Trycker på krysset i övre högra hörnet ? Vad jag än gör så ser jag ju inte vad som pågår -på skärmen skärmen.

Jag kan ju inte stänga av IE först ,för då kan jag JU inte sätta igång installationen.

Eller går det???
Ja. Du stänger IE med krysset i övre högra hörnet när du får uppmaningen att stänga för att installationen skall gå att genomföra. Installationen pågår i sitt eget fönster som du då skall se på skrivbordet. Åtminstone är det så det fungerar i min dator. Installationsfönstret har inget med browsern att göra.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem