Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Märklig installering av Flash playe

Märklig installering av Flash playe

Jag lyckades inte installera Adobe Flash Player senaste versionen. Då växlade jag över till google´s webbläsare. Kunde då utföra installationen.

Jag använder för övrigt IE10 Om jag nu vill använda Flash P så kommer det upp en skylt som erbjuder mig att installera !! Flash P.

Då växlar jag till Google Chrome och då startar Flash P utan problem. Alltså måste den vara installerad --väl ?

Det skulle underlätta för mig om jag slapp byta webbläsare och undrar därför om det finns någon bussig person här som förstår sig på Webbläsare och kan komma med ett Tips om vad jag kan göra åt problemmystiken med webbläsarna.

Antal svar på detta inlägg: 14
Sidor: «1 2



Det gick inte alls. Det är inte ditt fel , så jag tackar ändå . Den här gången stod att jag också skulle stänga av flashPlayerApp exe. Jag sökte och sökte,men kunde inte hitta den.

Angående stänga Windows : När jak klickar på krysset uppe till höger ,så kommer en skyllt som frågarom den skall stänga 1 eller allt . Vad gör jag då?
Vad jag än klickar på , så är jag tillbaka på skrivbordet.

Jag höll på med detta i 11 timmar i går ,så det känns inget vidare att änka på att ge upp. Men det är mycket lustigt. Jag har laddat hem många grejer genom åren och aldrig haft minsta problem med det.
Borde inte Flashplayer ha en tydligare instruktion?
När du kommer så långt att du börja ladda hem filen - väljer du då att köra den eller att spara den? Pröva att välja att "Spara som" och lägg filen på skrivbordet. Stäng sedan alla browsers och dubbelklicka på installationsfilen. Då borde det fungera. Annars har jag inga andra tips.
NUUUuuu är det klart

Du har gjort en jätteinsats insats och jag förhoppningsvis lärt mig en del.

En grej som jag upptäckte var att det nog är klokt att gå in på adobes ´s sida och välja versionen av F.P.11. Det fanns en hel radda olika. Och allt var väldigt enkelt och tydligt , vilket det inte var på den nedladdningssidan jag brukade hamna på. Varje operativsystem i olika årgångar X alla olika webbläsare i olika versioner skulle ha sin egen version F.P.---överdriver lite ! . Då gäller det satt allt är tydligt upplagt.

TackQ! !
Annons
Gott att det blev en lösning på dina problem. Och det är roligt att försöka hjälpa till när man får respons!

Blessings!

LuckySwede®

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem