Fredag 26 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Costa Concordia

Costa Concordia

Lyxkryssaren skall nu bärgas. Här ser ni hur dom har tänkt sig det hela. Listigt!!

Klicka på pilarna vid sidorna så får ni se hur det skall gå till. Kaptenen ser ni också.
Stackars sate.

http://korta.nu/bl6xl
Antal svar på detta inlägg: 22
Sidor: «1 2 3 Nästa »

Ett bra sätt leiake! Men kan man bara dumpa all skit i havet?
Ett skäl är att rederiet vill rentvå sitt namn, ett annat och kanske mera konkret är att italienska staten kräver det av flera skäl bl a miljömässiga.
Detta trots att landet enl ovan har så tvivelaktiga medborgare. Ett land som inom så många områden har berikat omvärlden med.....nej, jag är väl kanske partisk så det får ni själva fylla i
Vanelli
thomas2, du sa det som en äkta smålänning, "vi drar inte alla över en", med andra ord, det finns inte en enda smålänning som drar alla över en kam. Hur vet du det?

Pengar.....pengar...är det det enda som gäller? Tippa det i havet, gör havet till en stor tipp. Ni som förespråkar det lever i en förgången värld tankemässigt och vet inte ett dugg vad ni svamlar om.

Rederiet har fartyget försäkrat, alla båtar måste vara försäkrade, rederiet vill naturligtvis ha tillbaka pengar och dessutom som Vanelli säger så är det goodwill fråga.

Sen Vanelli, jag vill bara säga att jag för ett par år sen gjorde en längre bilsemester på italienska landsbygden. Bodde lite här och var. Den gästfrihet som italienarna visade den finns inte här i Sverige och speciellt inte i Småland, så det är nog därför jag tände till på det dåliga skämtet om italienare.

Annons
Skär sönder fsrtyget och återanvänd alla delar, blir ett nytt fartyg!

Vi smålänningar är dom mest gästvänliga i Sverige.Helt klart. Italien kommer på andra plats , njaaaa !?
Ja du, det är precis vad som kommer att ske. Om det blir ett fartyg är väl osäkert men det kommer att bogseras till hamn för att tas om hand ner till minsta detalj.
Här kan ni läsa vad kalaset kostar. Det är ofattbart. Hoppas inte Skandia är med för där har jag min hemförsäkring.

http://korta.nu/792go
Sånt ska inte behöva hända om man har duktig personal,som följer gällande regler. Men är man kapten på skutan,så är man kapten över hela världen.

Ta ex. Estonia! Om man följt gällande bestämmelse,och sänkt hastigheten.

I stället drog man på för full rulle,man körde till och med om vikingline i ett kokande hav,för att en stund senare ropa may day!!

Är det dåligt utbildade kaptener? Eller???
Kaptenen hade hällt i sig ett helrör rödvin till maten ihop med sin 25-åriga älskarinna.

"Enligt en passagerare som överlevde ska kaptenen ha druckit en hel flaska rödvin till middagen med en ung kvinna, Domnica Cemortan, bara någon timme innan olyckan."

Det är den blonda på bilden. Inget märkvärdigt.

http://www.internetstart.se/bildgalleri/pics/04475.jpg
Alltså, vilken stor sak det blev av detta. Visst var det en otrolig sak, men vad man inte ska göra i sådana här fall det är att rakt ut lägga skuld på något eller någon som man inte har helt full koll på. Kan inte hjälpas, men så är det bara. Och detta med att lägga ut bilder, njaaaae. Ha en bra kväll alla. L.
Leiake: Ja håller faktiskt med dig.

Om man bara tömmer fartyget på bränsle och olja så är det väl sen bara att knuffa ner vraket från klippkanten och ner i havets djup.

Sen om hundra år så vallfärdar dykare o.s.v. för att se hur fartygen såg ut för 100 år sen och blir lika fascinerade över vraket som vi blir över Titanic..

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem