Fredag 26 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Övrigt

Platser jag besökt

Platser jag besökt

Favoriter i rangordning!

Hawaii, måste vara paradiset på jorden, sommar året runt och en underbar befolkning.

Cabo San Lucas Mexico, en otroligt pittoresk liten stad, med härliga stränder och otroligt god mat.

Las Vegas, måste vara världens tokigaste stad, men jag älskar gatulivet och det lättsamma livet, och otroligt billigt, ett bra rum på hotell c: 250 kr, nytt besök 2014

San Fransisco, en fantastisk stad som mer påminner om en europeisk stad, fantastiska möjligheter för ett härligt båtliv, och så den härliga byggnationen ,, som jag inte tror man finner någon annanstans.

London, städernas stad, här kan man ströva i veckor utan att upptäcka hälften av stadens sevärdheter!!

Förutom dessa de Karibiska öarna, har underbara minnen därifrån sedan jag var 17 - 18 år
Antal svar på detta inlägg: 8
north, så sant så sant. Utav dem du nämner har jag bara besökt en av dem, i London och som du antyder där tar det aldrig slut. Dessutom hade man nöjet att få besöka Paris också, där var ju samma sak, aldrig slut på sevärdheterna. Den kände mannen i Notre Dame satt och vinkade i en nisch där också,hmhm. Hälsn i regnet. L.
Paris är en stor förlust att man inte har besökt, det står fortfarande på önskelistan, kanske ett år när Tour de France går i mål
Stora städer har jag aldrig tyckt om. Jag tycker t.o.m. Göteborg är för stort.
Mariestad är lite för litet märker jag. Affärer och krogar gör konkurs och lokaler
står tomma. Lagom stad är nog 150.000 innevånare.

Kolla ett känt övergångställe i London. Att dom överlever detta gytter.
Webbkameran är live, men London är en timma efter oss.

http://www.abbeyroad.com/Crossing
Annons
Jag har varit i dom flesta stora städer i Europa. Håller med leiake,dom är för stora för att man ska kunna utforska allt!

Jag har varit i Tunisien,aldrig mer,jag fick nog av morgonbönen!!

Som längst har jag varit i Thailand,underbara människor,och härligt klimat!

Men jag hatar att flyga!!!
Mina favoriter och besökta platser är:
1. London
2. Dublin
3. Kreta
Sen har jag besökt Mallorca, Ibiza, Benidorm, Sicilien (Trapani), Milano, Riga, Barcelona.
Drömmer om Indien, USA, Hawaii, Nya Zeeland, Canada, Men det får stanna vid drömmar, klarar inte av att sitta så länge i ett flygplan.

Abbey Road, London; Det verkar vara ett riktigt tråkigt ställe att resa till. Dessutom kör bilarna på fel sida på gatan. Föredrar nog svenska städer och gärna små, typ Vänersborg, Söderköping, Ystad, etc. Sitter nöjd i Värnamo.

Med hjälp av dator och TV så ligger ju hela världen öppen framför oss. Så om vi vill kan vi kika på och kanske tycka lite synd om de människor irrar omkring på Abbey Road i London och liknande platser.


Ja det är ju helt klart samma sak att titta på olika platser på datorn och Tv:n istället för att uppleva dom på plats. Tack för tipset, hade inte tänkt på det.

Nu blir det till att avboka februari-resan till Thailand och kolla in stränderna på datorn istället, sätter mig nog ganska nära braskaminen så att jag får en förnimmelse av riktig värme, billigt blir det också.
Hahahaha,, Emans, ja man kan ju se det mesta där ja, men dock är live-besök ett par strån vassare. Det gäller bara att ha gott om tid. Oerhört stora ställen alla. Må gott, L.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem